לא צריך לרחם עליה, אבל יאנג הואיאן, מי שהייתה עד לא מזמן האישה העשירה באסיה, הפסידה 84% מהונה העצמי תוך שנתיים, וראתה אותו מצטמצם מ-28.6 מיליארד דולר ל-5.5 מיליארד. מדובר בקיצוץ ההון הגדול ביותר שחווה איזשהו מיליארדר בעולם, לפי מדד העשירים של בלומברג.
הואיאן, יו"ר Country Gardens Holdings, ענקית פיתוח נדל"ן סינית, ראתה את החברה שלה נקלעת למשבר כלכלי גדול וצוברת חובות רבים. שלשום החברה הודיעה שהיא לא יכולה לשלם את הריביות השנתיות על אגרות החוב שלה, מה שגרם לירידה דרסטית בערך המניה - וכתוצאה מכך הואיאן איבדה 8.2% מהונה האישי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
יאנג הואיאן
יאנג הואיאן
יאנג הואיאן
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של יאנג הואיאן)
עושרה של הסינית בת ה-41 נגזר בעיקר מהחלק שלה בחברת פיתוח הנכסים, שמניותיה צנחו השנה בכמעט 60% לאור הירידה במכירות הבתים במדינה הענקית והתייקרויות עלויות המימון, שפגעו בכל תעשיית הנדל"ן בסין.
הואיאן לא לבד כמובן. טייקוני הנדל"ן במדינה ראו את הונם נשחק לאחר שהממשלה החלה במתן הלוואות מוגזמות לענף בשנת 2020, מה שהקשה על יזמים למחזר חובות מתנפחים. מצוקת המזומנים שלאחר מכן גררה שיא של פשיטות רגל, חיסולי השקעות של מיליארדי דולרים ועיכוב בנייה של אלפי בתים. לפני הקריסה, הגידול המהיר של מגזר הנדל"ן למגורים בסין הפך את הואיאן והקולגות שלה לחלק מהאנשים העשירים ביותר במדינה.
חברת הנדל"ן שבראשה עומדת כיום הואיאן הוקמה על ידי אביה בשנת 1992, והוא העביר לה את השליטה בה בשנת 2005, לאחר שהצטרפה תחילה כעוזרת אישית שלו על מנת ללמוד את המקצוע - ובסופו של דבר לרשת אותו. רק השנה היא מונתה ליו"ר החברה לאחר שאביה נפטר.
כבר לפני 16 שנים, כשהייתה בת 25 בלבד, הפכה הואיאן לאישה העשירה בסין, אחרי שקאנטרי גארדנס גייסה 1.65 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה שלה בהונג קונג.