גוגל מפטרת בווייז, זאת בעקבות מיזוג החטיבה עם מוצרי המפות שלה. כך לפי דיווח באתר CNBC.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
כריס פיליפס, מנהל חטיבת המפות של גוגל הנקראת Geo, מסר במייל לעובדים כי החברה משנה את האסטרטגיה הנוגעת לווייז כך שתכלול גם את מערכת המודעות של גוגל ולא תשתמש עוד במערכת נפרדת. לדבריו, השינוי הזה יוביל לפיטורים. "לדאבוננו, המהלך הזה יוביל לצמצום בתפקידי המכירות, השיווק, התפעול והניתוח במחלקת המודעות בווייז", נכתב במייל.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית ווייז
אפליקציית ווייז
אפליקציית ווייז
(צילום: shutterstock)
עוד הוסיף פיליפס כי החברה תעדכן היום (ד') את המפרסמים והשותפים על השינוי. בנוסף לכך, ב-11 ביולי תתקיים פגישה בווייז שבה יענו על שאלות העובדים ויחשפו את התוכניות לצעדים הבאים. "החלטות מסוג זה הן קשות ביותר", כתב פיליפס במייל. "כל אחד מהעובדים הללו תרם להצלחה ולתרבות של ווייז ואני רוצה להביע את הכרת התודה שלי על כל מה שהשיגו".
עם זאת, במייל לא פירטו מה יהיה מספר המשרות המקוצצות, ומגוגל לא התקבלה תגובה. לפי CNBC, בווייז מועסקים מעל 500 עובדים. גוגל רכשה את ווייז ב-2013 עבור 1.3 מיליארד דולר. לווייז יש כ-140 מיליון משתמשים פעילים.
בגוגל החלו לשלב את וייז בתוך חטיבת המפות שלה כבר בדצמבר. כחלק מהמהלך הכריזה החברה כבר אז על עזיבתה המתוכננת של מנכ"לית ווייז נהא פאריק. אלו לא הפיטורים היחידים שחווים בגוגל. בינואר הכריזה החברה על פיטורי 12 אלף עובדים המייצגים 6% מכוח העבודה, זאת בנוסף לביטול פרויקטים מסויימים.
גוגל ישראל אישרה את הכוונה לפטר עובדים, אך לא הייתה מוכנה להתייחס אם מדובר בפיטורים של עובדים בישראל. "גוגל עודנה מחויבת עמוקות לצמיחת המותג הייחודי של WAZE, לאפליקציה האהובה ולקהילה המשגשגת של המתנדבים והמשתמשים. על מנת ליצור עבור המפרסמים ב-WAZE חוויה טובה יותר לאורך זמן, התחלנו את המעבר ממערכת הפרסום הקיימת של WAZE לטכנולוגיית Google Ads. במסגרת המהלך, יצומצמו תפקידים המתמקדים במונטיזציה של Waze Ads. בהתאם לכך, אנחנו נספק לעובדים סיוע וליווי יחד עם פיצויי פיטורים בהתאם לדרישות המקומיות".
פורסם לראשונה: 07:57, 28.06.23