כל העולם מתמודד עם האינפלציה, בעיקר מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה בשנה שעברה, אבל מי היה מאמין שדווקא הופעה של זמרת תוסיף לעלייה במדדי המחירים?
בשבדיה "מאשימים" את ביונסה בכך ששתי ההופעות שלה בשטוקהולם בחודש שעבר (10 ו-11 במאי), שהחלו את סיבוב ההופעות העולמי שלה, גרמו לסחרור של ביקוש למלונות ומסעדות, עד כדי כך שזה השפיע על המדד של מאי, שהיה גבוה מהצפוי ועמד על שיעור של 9.7%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ביונסה
ביונסה
ביונסה
(צילום: EPA)
"לא הייתי מאשים אותו ישירות, אבל ההופעות שלה, והדרישה בעולם לצפות בה מופיעה בשבדיה, תרמו לזה קצת", אמר ל-BBC הכלכלן הדני מייקל גרהן, מדנסקה בנק. "השפעה כזאת על הכלכלה היא מאוד נדירה, אפשר להשוות אותה להשפעה שיש לטורניר כדורגל בינלאומי גדול על המדינה המארחת", הוסיף גרהן.
על פי הדיווחים, להופעות בשטוקהולם, בהן נכחו 46,000 איש, הגיעו מעריצים מרחבי העולם, ובמיוחד מארה"ב, כאשר הדולר, שחזק משמעותית מהקרונה (המטבע המקומי בשבדיה), הפך את מחיר הכרטיסים במדינה הנורדית לנוחים עבור האמריקנים.
מדובר בסיבוב הופעות עולמי ראשון של ביונסה מזה שבע שנים, לכן הציפייה אליו בקרב המעריצים היא כל כך גדולה. לפי ההערכות, סיבוב ההופעות צפוי להכניס כמעט שני מיליארד פאונד עד שיסתיים בחודש ספטמבר.
חיפושי מקומות לינה בערים בהן ייערכו הופעותיה של ביונסה במסגרת הסיבוב זינקו בצורה משמעותית, כך דיווחה Airbnb. בחלק מהערים כל הכרטיסים להופעות נמכרו תוך ימים ספורים, והמחירים שלהם זינקו בשוק המכירה החוזרת.
להופעה שלה שנערכה בקארדיף בחודש שעבר הגיעו לא פחות מ-60 אלף איש, כולל מעריצים מלבנון, ארה"ב ואוסטרליה. הביקוש לחדרים היה כל כך גדול, עד כדי כך שכמה משפחות של הומלסים ששוכנו באחד המלונות בסיוע העירייה, נאלצו לפנות את חדרם כדי שהמעריצים יוכלו ללון בו.
האינפלציה בשבדיה הגיעה לשיא של 12.3% בחודש דצמבר האחרון. באפריל שיעורה עמד על 10.5%, ובמאי היא אמנם ירדה ל-9.7%, אבל כאמור, תחזית האנליסטים הייתה כי תרד ל-9.4%.