הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה היום (ב') להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית להקמת בית חולים ציבורי בעיר בית שמש. התוכנית כוללת כ-770 מיטות, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבים בעיר ולתושבי המרחב הקרוב במטה יהודה. כיום מצוי בעיר מערך מרפאות של המרכז הרפואי הדסה בירושלים, אולם אין בה בית חולים ציבורי, ותושביה נשענים על בית החולים הדסה ועל בית החולים שערי צדק בבירה.
התוכנית, שקודמה כבר לפני כשנה על ידי עיריית בית שמש, משתרעת על שטח כולל של 180 דונם וממוקמת בדרום העיר. היא תואמת את תוכנית מתאר הארצית למערכת הבריאות (תמ"א 20/1) המקודמת בימים אלה במינהל התכנון, הכוללת הקמת 9 בתי חולים כלליים חדשים בבית שמש, כרמיאל, קריית גת, הוד השרון, קריית אתא, נתניה, מודיעין, באר שבע וחריש, וכן הרחבה של בית החולים איכילוב בתל אביב.
2 צפייה בגלריה
בית החולים בבית שמש
בית החולים בבית שמש
בית החולים בבית שמש
(הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
במסגרת התוכנית, ייבנו 5 מבנים בגובה של 7 קומות שישמשו לטובת בית החולים עצמו, מחלקות אשפוז, בית חולים חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, מנחת מסוקים ועוד. בסך הכל, התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ-194 אלף מ"ר ועוד כ-7,200 מ"ר עבור שטחי מסחר.
לדברי ראשת העיר, ד"ר עליזה בלוך, "הקמת בית החולים תאפשר לכל תושבי בית שמש לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. החלטת הוועדה המחוזית ירושלים היא צעד חשוב לעבר אחד מהאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש".
2 צפייה בגלריה
בית החולים בבית שמש
בית החולים בבית שמש
בית החולים בבית שמש
(הדמיה: קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)
יו"ר הוועדה, שירה תלמי באבאי, ציינה כי "מלבד הקמה של בית חולים ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית החולים תאיץ את הפיתוח הכלכלי של בית שמש ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים".
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדריכל דן קינן, מסר: "התוכנית מהווה חלק משמעותי מראייה תכנונית ארצית, המבטיחה עוד צעד במימוש המערך הרפואי-ציבורי בישראל ובמחוז. תוכנית זו צפויה לקדם מוקד איכותי של תעסוקה, מסחר מקומי ומחקר רפואי, שיתרום לקידומה של בית שמש כעיר לכל דבר ויגדיל את המענים השונים לתושבים".