הטבה חריגה לבעלי דירות בפרויקט שצפוי לעבור תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה) בתל אביב: חברת בנייני העיר הלבנה בשותפות עם חברת אקו סיטי הודיעו היום (א') כי זכו בשבוע שעבר במכרז להקמת פרויקט דובנוב 18 בעיר. על פי התוכנית של החברות, בעלי הקרקע יקבלו דירות גדולות פי 1.5 משטח הדירה הנוכחית, לצד תקציב של לא פחות מ-1.5 מיליון שקל לכל דירה עבור שדרוגים.
במסגרת הפרויקט, ייהרס בניין עם 4 קומות ו-44 דירות על חלקת שטח של 5 דונם, ובמקומו יוקם בניין חדש עם 8 קומות, 4 כניסות ו-80 דירות חדשות. שטחי הדירות החדשות ינועו בין 180-300 מ"ר. בנוסף, החברות ישקיעו בתוספת חללים ציבוריים משותפים לטובת דיירי הפרויקט, שימוקמו בקומת הקרקע אל מול גינה פנימית בשטח של כ-580 מ"ר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
הפרויקט בדובונוב 18
הפרויקט בדובונוב 18
הפרויקט בדובונוב 18
(הדמיה: IT STUDIO)
על פי ההערכות, היקף ההכנסות בפרויקט יעמוד על מעל לחצי מיליארד שקל. על פי תוכנית בניין העיר הקיימת, ניתן לנצל במקום זכויות בנייה רבות, כאשר היקף ההטבה עצמה לדיירים מגיע לסכום של כ-66 מיליון שקל. על החלקה חלה תוכנית רובע 4, המשתרעת על פני שטח כ-2,825 דונם ומאפשרת תוספת של 5,100 דירות חדשות בתחומי הרובע - בין הרחובות בני דן והרב קוסובסקי מצפון העיר, נתיבי איילון ודרך נמיר במזרח, רחוב שאול המלך בדרום ורחוב אבן גבירול במערב העיר.
את הפרויקט, הממוקם בשכונת הצפון החדש החלק הדרומי בעיר ללא הפסקה, תכנן אדריכל גידי בר אוריין. את הדיירים ייצגו עוה"ד זיו גרומן ואסף שפי ממשרד עוה"ד גרומן. את היזמים ייצג עו"ד אורן ארדמן ממשרד עוה"ד שטיינמץ, הרינג, גורמן. הזכייה במכרז הדיירים של בנייני העיר הלבנה ואקו סיטי מצטרפת לזכייה בפרויקט משותף של השתיים ברחובות מאנה-קצנלסון לפני כחודשיים.
2 צפייה בגלריה
הפרויקט בדובונוב 18
הפרויקט בדובונוב 18
הפרויקט בדובונוב 18
(הדמיה: IT STUDIO)
עומר גוטהולץ, סמנכ"ל התחדשות עירונית בחברת בנייני העיר הלבנה, מסר: "לחברת בנייני העיר הלבנה ולחברת אקו סיטי יש עבר עשיר. היסודות של שתי החברות מצויים בצמיחתה של ההתחדשות העירונית בתל אביב בבניינים לשימור בתחילת שנות ה-2000. החברות חולקות ערכים דומים בחזון ובשאיפה לתכנון מדויק, איכות ביצוע ורמת שירות גבוהה. שמנו לעצמנו כיעד אסטרטגי לחדש ולפתח את שכונת גינת דובנוב ואנחנו מתרגשים מהתהליך".
אילי בר, שותף ומנכ"ל משותף בחברת אקו סיטי, הוסיף: "לשמחתנו הפעילות המשותפת של החברות במתחם דובנוב הצליחה ליצור עבור בעלי הדירות בפרויקטים בהם זכינו ערך מוסף משמעותי. מדובר במתחם יוצא דופן במרכז תל אביב, שמחייב התייחסות ייחודית בהיבטי הייזום, התכנון והביצוע. אנחנו מביאים במשותף ניסיון מצרפי של מעל 100 פרויקטים בתל אביב, ומתייחסים אל הפרויקטים במתחם דובנוב כאתגר מרגש במיוחד. זה הר המידוריאמה של כל היזמים בתל אביב".