האספן הגדול בעולם של פריטי דיסני, ג'ואל מגי, החליט לערוך תערוכה ענקית באולם בגודל של 2,800 מ"ר בבורבנק, קליפורניה, שבה הוא מציג את 6,000 הפריטים שאסף לאורך חייו, ואף מציע 1,500 מהם למכירה פומבית, כאשר חלקם עשויים להגיע למאות אלפי דולרים.
"זו הפעם הראשונה שכל הפריטים שאספתי ב-30 השנים האחרונות נמצאים באותו חדר באותו זמן", אמר מגי בראיון לסוכנות הידיעות AP.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
הרכב מהאטרקציה של דיסני שמוצע למכירה פומבית
הרכב מהאטרקציה של דיסני שמוצע למכירה פומבית
הרכב מהאטרקציה של דיסני שמוצע למכירה פומבית
(AP, צילום מסך מתוך יוטיוב)
מגי, שמוכר בארה"ב בשם "the toy scout " מספר שצפה ב"עולמו המופלא של דיסני" כל שבוע כילד, אבל מעולם לא דרך באחד מפארקי השעשועים של ענקית הבידור ובכלל לא חשב על אספנות, עד שהגיע לתערוכת צעצועים ופגש אדם שמוכר פריטי דיסני, ומאז נהפך למכור.
"בזמנו, לא יכולתי להרשות לעצמי לקנות יותר מדי. קניתי כמה פריטים, אבל שם הכל התחיל. במסעות שלי אני פוגש אנשים מכל רחבי ארצות הברית, שמכירים אותי ופשוט יודעים שארכוש מהם דברים שקשורים לדיסני", הוא אומר.
הפריטים שיוצעו למכירה פומבית בין ה-17 ל-19 ביולי נעים מקלפים ועד רכבים משנת 1917 מהרחוב המקורי הראשון בפארק דיסנילנד, שמגי טוען שוולט דיסני בעצמו ייצר.
(תערוכת דיסני בקליפורניה)
מייק ואן איטון, אחד ממנהלי הגלריה בה נערכת התערוכה בימים אלה, שיבצע את המכירה הפומבית, מציין כי בין הפריטים המבוקשים ביותר נמצאים אלה שקשורים לרכבת השדים בדיסנילנד, כולל ציורים שעיטרו את הדרך בה עברה הרכבת, ואפילו אחד הקרונות.
"לג'ואל יש גם את אחד מאוספי הפוסטרים המרשימים ביותר של דיסני. יש לו פוסטר מכל אטרקציה שהייתה אי פעם בפארקים. וגם אלה ימכרו בלא מעט כסף", אמר ואן איטון.
מחיר המינימום לפריטי האספנות הזולים ביותר הוא 50 דולר, אבל הרוב מתחילים במחירים הרבה יותר גבוהים. "יהיו פריטים, כמו הרכב מהאטרקציה של הסרט דמבו, שעשוי להגיע ל-300 אלף דולר. יש לנו גם פחי אשפה מקוריים מהפארקים שיימכרו ב-6,000 דולר, ופוסטרים שיכולים להגיע ל-60 אלף דולר", הוסיף ואן איטון.