הלך לעולמו יזם הנדל"ן רוני צברי (65), הבעלים של חברת צברים, שנקלעה לאחרונה לחוב של כ-144 מיליון שקל וכונס נכסים מונה לפרויקט של החברה ביפו. "אנחנו מעריכים כי הוא מת משברון לב", מסרו מקורביו ל-ynet. "הוא לקח מאוד קשה את הקשיים התזרימיים ממנה סבלה חברת צברים ומינוי כונס הנכסים לפרויקט ביפו. כל הלחץ הכריע אותו. כנראה שליבו לא עמד לו". הלוויה תתקיים היום (רביעי) ב-17:00 בבית הקברות בסביון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
עו"ד חגי אולמן מונה באוגוסט האחרון על ידי בית המשפט המחוזי לכונס נכסים לפרויקט יאפא אותו הקימה החברה. מדובר בפרויקט התחדשות עירונית על גבול יפו-בת ים הכולל כ-110 דירות. זאת בעקבות בקשה שהגישו החברות יסודות וחברת הביטוח איילון שליוו את הפרויקט פיננסית והן נושות מובטחות. בין השאר טענו החברות כי צברים לא עמדה בלוחות הזמנים להשלמת הפרויקט ואין באפשרותה לפרוע את האשראי שהועמד לה.
1 צפייה בגלריה
רוני צברי, הבעלים של חברת צברים
רוני צברי, הבעלים של חברת צברים
רוני צברי, הבעלים של חברת צברים
( צילום מסך: יוטיוב)
צברי הגיב באוגוסט לאחר שהוגשה נגד חברת צברים הבקשה וציין כי העלאת הריבית החדה פגעה בעסקי הנדל"ן. צברי צוטט כי יבטיח שהרוכשים והדיירים בפרויקט לא יפגעו ויקבלו את דירותיהם.
יש להעריך כי מותו המצער של צברי לא ישפיע על המשך התנהלות הפרויקט ביפו שמנוהל על ידי כונס נכסים. רוני צברי היה בן זוגה של ד"ר נאוה מיכאל צברי, נכדתם של מייסדי קבוצת שטראוס ובתה של רעיה שטראוס.
יש לציין כי נגד רוני צברי נפתח גם תיק חדלות פירעון אישי שם מונה נאמן לנכסיו, עו"ד אילן חזני. לדבריו, "אני משתתף בצער המשפחה, בעיקרון לגבי התיק האישי שלו ההליך ממשיך כרגיל. לגבי החברות והפרויקטים של הבנייה, בשים לב למצבם המשפטי, יהיה צורך לבדוק כל מקרה לגופו".