בשיתוף הטוטו
עממי, מקצועני, במגרש בשכונה או באצטדיון הנוצץ: אין דבר ישראלי יותר מהשתייכות לקבוצת ספורט מסוימת. האהבה לספורט היא שפה שמשותפת לכולם – וכולם יכולים לתקשר באמצעותה. שפה, שמחברת בין אנשים מתרבויות שונות, מרקע אחר, וממקומות שונים על פני הגלובוס.
כשנבחרת ישראל העפילה למונדיאל ב-1970 אין אחד שלא חש בעורקיו את הגאווה הישראלית וכך גם ב-1992 כשיעל ארד, שהייתה ג'ודוקאית צעירה, ניפצה את תקרת הזכוכית והפכה לישראלית הראשונה על הפודיום במשחקים האולימפיים. שתי הדוגמאות האלו נוספו לרשימה ארוכה של הישגים מרשימים לספורט הישראלי - שמוכיחים שלמרות שאנחנו מדינה קטנה, התברכנו בכישרונות רבים.
2 צפייה בגלריה
(צילום: איציק בלניצקי)
אך נחזור אחורה - איך מקדמים נושא חשוב כמו הספורט במדינה בראשית דרכה? בשנת 1951, מעט לאחר קום המדינה, החליטו להביא את המודל האירופי להימורי ספורט בצורה חוקית. "נחשון", טור ניחוש קטן שכלל 12 משחקי כדורגל, פורסם בעיתון ועל הקוראים היה לנחש ולשלוח את התשובות בדואר תוך שלושה ימים למשרדי המערכת. לאחר שש שנים נוסד מפעל הספורטוטו, לפי המודל האירופי, שהכנסותיו יועברו למטרות קידום הספורט בארץ.
באותן השנים, המשתתפים בהגרלה נדרשו לשלוח את הטופס אל משרדי הספורטוטו, כאשר דמי ההשתתפות עמדו על 250 פרוטות לשני טורים. כבר בשבוע הראשון השתתפו 5,198 אנשים במשחקים כשהפרס הראשון עמד על 1,000 לירות. מאז ה'נחשון' ומשחקי הטוטו הראשונים עבר הטוטו שינויים והתאמות לתקופה, אבל גם בחלוף 66 שנים להקמתו, הבסיס נשאר בדיוק אותו דבר: ניחוש של תוצאות משחקי ספורט.
מאיר ברדוגו, מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורטמאיר ברדוגו, מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורטהמועצה להסדר הימורים בספורט
כמעט לאורך כל שנות קיומה של המדינה ניצב תמיד הטוטו כנציגה כדי לתמוך ולקדם את הספורט בישראל. "אנו מאמינים כי ספורט הוא הרבה מעבר לאימון, פיתוח יכולות גופניות, הישגים, שיאים, גביעים ומדליות", מסביר מאיר ברדוגו, מנכ"ל המועצה להסדר ההימורים בספורט, "ספורט הוא לא רק כלי להעצמה ולהגשמה אישית. ספורט הוא בראש ובראשונה אהבה ענקית. הוא לא היה מתקיים אלמלא הייתה מאחוריו אהבה גדולה של ציבור עצום בכל רחבי העולם".
2 צפייה בגלריה
(צילום: עוז מועלם)
מאז קום המדינה, אלפי מתקני ספורט - אצטדיונים, אולמות, בריכות, מרכזי טניס ועוד, הוקמו בסיוע של הטוטו ברחבי המדינה לטובת הספורט ולמען אזרחי ישראל. בנוסף, תמך הטוטו לאורך השנים בלמעלה מ-6,000 אגודות וקבוצות ספורט בכל הענפים, בכל הגילאים ובכל המגזרים, ואף פרויקטים ייחודיים לתמיכה כלכלית בספורטאים מצטיינים כדוגמת 'טופ טאלנט'.
"הטוטו נמצא שם תמיד בכל אירועי הספורט הגדולים והחשובים שמתקיימים בישראל. אם זה בתחרויות בינלאומיות יוקרתיות שמדינת ישראל מארחת בענפים השונים כגון: כדורגל, כדורסל, אתלטיקה, ג'ודו, טקוואנדו, אם זה בליגות האהובות שלנו - ליגת Winner בכדורסל, הליגה הישראלית בכדורגל, ליגה לאומית Winner בכדורסל, ליגת Winner בכדורסל נשים, ליגת Winner בכדוריד, מלווה את הטניס הישראלי, ואת ספורט הנכים, וכמובן גם את האירועים הגדולים והמשמעותיים בספורט העממי כדוגמת: מרתון Winner ירושלים, מרתון Winner טבריה, מרוץ Winner אשקלון, מרוצי נס ציונה ודליית אל כרמל. וזו רשימה חלקית בלבד", מסכם ברדוגו.
בשיתוף הטוטו