הצטרפותו של לאו מסי לאינטר מיאמי הקפיצה את ליגת ה-MLS בארצות הברית לגבהים חדשים מכל הבחינות, בטח הכלכליות. הכרטיסים למשחקי הקבוצה בבית ובחוץ. נמכרים עוד הרבה לפני שהם נערכו, ובמחירים יקרים הרבה יותר. חולצות של מסי, ובכלל ומרצ'נדייז שלו ושל אינטר מיאמי, הפכו למוצר חם בחנויות.
כעת, באינטר מיאמי מקווים לנצל את רוח התקופה ולקדם את בניית האצטדיון החדש של הקבוצה עוד לפני סוף שנת 2025, בה מסתיים החוזה של מסי במועדון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
2 צפייה בגלריה
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
שחקן אינטר מיאמי לאו מסי
לאו מסי
(ANDY LYONS/AFP)
משחקיה הביתיים של מיאמי נערכים בכלל באצטדיון בפורט לוטרדייל (21 אלף מקומות ישיבה), שמרוחק 55 ק"מ מהעיר עצמה. התוכניות לבניית המתקן החדש בעלות של 350 מיליון דולר, שיכלול 25 אלף מקומות ישיבה, הוא חלק מפרויקט הקמת קומפלקס ספורט ענק במיאמי במיליארד דולר, שיכלול גם שטחי מסחר, מקומות בילוי, משרדים ושלושה בתי מלון. הפרויקט הוא בשותפות של בעלי אינטר מיאמי, וביניהם כדורגלן העבר דייויד בקהאם, וכן המיליארדר האמריקני חורחה מאס ואחיו חוסה.
פיתוח הפרויקט כבר זכה לאישור ממשלתי ושל ועדות התכנון והבנייה השונות, ויש כבר צוותים עם ציוד שמוכנים להתחיל בעבודות, אבל יש לא מעט בעיות, בעיקר בכל מה שקשור לאיכות הסביבה ועניינים לוגיסטיים, שמונעות ממנו לצאת לדרך בפועל. אחת מהן היא למשל שאתר האצטדיון נמצא על מגרש גולף, שטח שהיה בעבר בבעלות העירייה והצטברו בו חומרי הדברה וכימיקלים רעילים אחרים, שפוגעים במי שתייה. הצטברות החומרים הללו הם כתוצאה משריפת פסולת מוצקה ע"י העירייה לפני עשרות שנים, עוד לפני הקמת מגרש הגולף. כדי להמשיך בפרויקט צריך קודם כל לבטל כל חשיפה אפשרית לכימיקלים הללו על מנת לעמוד בתקנים הסביבתיים הנדרשים.
בנוסף, קרבתו של האצטדיון המיועד לנמל התעופה הבינלאומי של במיאמי העלה חשש רציני שהיציעים באצטדיון יהיו גבוהים מדי, ובניגוד לנהלים של מתקנים הסמוכים לנמלי תעופה. כמו כן, יש חשש בנוגע לתאורה באצטדיון שתפריע לנחיתות מטוסים. בתגובה לחששות הללו החליטו היזמים להקטין את מכסת המקומות באצטדיון מ-40 ל-25 אלף. לאור השינוי, מנהל התעופה הפדרלי אישר את התוכניות, אבל הוא יפוג במרץ 2024, ואם היזמים לא יכלו בבנייה עד אז הם יצטרכו להגיש את הבקשה מחדש, כאשר זמן הטיפול הממוצע בבקשה הוא לפחות 60 ימים.
2 צפייה בגלריה
הדמיה של האצטדיון החדש של אינטר מיאמי
הדמיה של האצטדיון החדש של אינטר מיאמי
הדמיית האצטדיון החדש של אינטר מיאמי
(צילום: עמוד הטוויטר הרשמי של אינטר מיאמי)
אגב, מחלקת התעופה של מחוז מיאמי, גוף נפרד ממנהל התעופה הפדרלי, שהיזמים צריכים לעבור גם דרכה כדי לקבל אישורים, עוד לא קיבלה את גבהי הבנייה הסופיים של האצטדיון ולכן לא אישרה סופית את ההליך מולה.
בנוסף, יש גם חשש לגבי ההשפעה התעבורתית הפוטנציאלית של פרויקט כל כך גדול, שיכלול גם שלושה בתי מלון, על שדה התעופה ונתיבי התחבורה הסובבים אותו.
הווארד א.נלסון, עורך דין שמתמחה בנדל"ן וקרקעות באיזור מיאמי, התייחס בשיחה עם וול סטריט ג'ורנל לעיכוב בבנייה ואמר כי "הקמת האצטדיון בפרק זמן של שלוש שנים הוא יותר ריאלי", מה שאומר שהוא יושלם באיזור אוגוסט 2026, אחרי סיום החוזה המקורי של מסי באינטר מיאמי. "זה הליך לא קל, יש הרבה ביקורת כדי לוודא שהוא מבצע בצורה הנכונה", סיכם נלסון.