בשיתוף אתר "המקצוענים"
בבתים פרטיים, יש נטייה להתייחס לקירות שלצד גרם המדרגות כמעין חלל מעבר שממילא לא רואים. וזו טעות.
מעבר לכך שפעמים רבות גם הצצה חלקית אליו תיצור עניין, מסתורין ועומק בסלון, הרי שגם הוא משמש את דייריו ביומיום. מדוע לא להפוך כל עלייה וירידה במדרגות למשמחת יותר בעיניים ובלב?
תיעוד רגעים חווייתיים של המשפחה, הצגת אוספים שאהובים עליכם, בחירה בצבעים דרמטיים יותר. זהו ממילא חלל שלא שוהים בו זמן רב, וזה בדיוק האזור שבו ניתן להתפרע עם העיצוב. אז למה להסתפק בבינוניות?

טפט: שכחו מטפטים מיושנים, המבחר כיום מתאים גם לסגנונות מודרניים ומחוספסים יותר

טפט בעל אופי מיוחד שתואם את סגנון העיצוב של הבית, ישדרג פלאים את הקירות שליד המדרגות. הוא יכול גם להוות בסיס לתליית תמונות באותו הסגנון, גופי תאורה ואפילו צמחיה (אם יש חלון מספיק מואר באזור המדרגות.
שילוב של טפט עם חיפוי עץ או קרניז מעניין, יהפוך את הבית ללא פחות ממלון בוטיק מסוגנן. והיופי? קל יחסית להחליף אותו אם התחרטתם או אם בא לכם להתחדש אחת לכמה שנים.

תלו אמנות או תמונות משפחתיות על הקירות שליד גרם המדרגות

תמונות ממוסגרות בצורה אחידה או אוסף של מסגרות שונות שעובדות טוב יחד, יכולות להפוך את הקיר להרבה יותר מעניין. זה יכול להיות אמנות מודרנית, קלאסית או שילוב של מודרני עם מסגרות ענתיקה. הכל עובד, כל עוד זה בטעם טוב.
תוכלו לצבוע חלק מהקיר בגוון בולט יחסית, שיעצים את הגלריה ויגרום לתחושת המשכיות. תלו את התמונות בגובה שתואם את גובה העיניים, בהתאם למפלס המדרגות.
תוכלו לשחק עם הגדלים, הצבעים, ההדפסים והמיקומים של התמונות זה לצד זו. יהיו מקרים שבהם אחידות וסימטריה יפעלו טוב, ומקרים שבהם דווקא המראה ה"מסודר-מבולגן" הוא שיתאים.
קחו רעיונות מהרשת, ותראו למה אתם הכי מתחברים. הכי הרבה? מזיזים. זה לא יותר מכמה מסמרים על הקיר.
צבע דרמטי כרקע לאמנות, יכול בהחלט לעשות את ההבדל, ולהיות מרשים גם מכל נקודה שבה תתבוננו לעבר המדרגות מכיוון הסלון או המטבח.
5 צפייה בגלריה
(צילוםף shutterstock)

אל תפחדו להשתולל עם העיצוב: מדרגות בגוון זוהר, ספריות תלויות וקירות צבעוניים יכולים לעשות פלאים

כאמור, היות שמדובר בחלל שלא שוהים בו זמן רב, ניתן להתפרע בבחירת הצבעים, ההדפסים והטקסטורות. אתם סולידים? תוכלו לבחור בגוון נייטרלי, אך עם טקסטורה דרמטית ומורגשת.
בעלי תעוזה עיצובית? בחרו צבעים בולטים יחד עם הדפסי פסים או הדפסים אבסטרקטיים שהם מעבר לצבע, וכבר הופכים את הקיר לאמנותי יותר.
אם הקיר שליד המדרגות במיקום שמאוד בולט מהכניסה לבית, מהסלון ומהמטבח, הוא גם בהחלט יכול להפוך להיות "קיר הכוח" של החלל הציבורי.

שחקו עם תאורה מעניינת: מהתקרה, על הקירות או מתחת למדרגות

אפשר לנצל את התאורה הפרקטית גם כדי לייצר אווירה מעניינת יותר בחלל המדרגות. זה יכול להיות תאורה מתחת למדרגות, משתלשלת מהתקרה, מתחת למעקה או לאורך הקירות (כצמודי קיר).
5 צפייה בגלריה
(צילוםף shutterstock)
מגוון האפשרויות עצום, וזה רק עניין של טעם אישי והתאמה לסגנון העיצוב של הבית שלכם. תתפלאו כמה אפשרויות יש בתחום הזה, כשרק תתחילו לחפש אותן.

יש אפשרות לתאורה טבעית? הרי זה מבורך ויאפשר גם גידול צמחים בחלל זה

חלון מאורך שיאיר את החלל ישפיע על חווית המגורים בכלל הבית.
אמנם, לרוב חלון זה אינו כולל תריסים, והוא גורם לכלל הבית להיות מואר יותר גם כשתרצו להחשיך אותו, אך בבתים רבים זהו בהחלט פתרון מועדף.
5 צפייה בגלריה
(צילוםף shutterstock)
מעבר לעובדה שתוכלו ליהנות מאנרגיית השמש, ולא תצטרכו לרוץ להדליק נורה בשעות היום לפני כל עלייה וירידה מהמדרגות, הרי שגם זה יאפשר לכם ליהנות ממיקום עציצים בסביבה מוארת.
יהיה קשה לשכוח להשקות אותם כשאתם חולפים על פניהם כשאתם עולים ויורדים במדרגות ביומיום.
5 צפייה בגלריה
(צילוםף shutterstock)

שפרו את הקיר ואת הופעתכם עם תצוגת מראות

מעבר לכך שמראות יאפשרו לכם להציץ בהשתקפות שלכם לפני שאתם פותחים את הבית לאורחים, הם גם פריט דקורטיבי מעניין שמיקומו בגרם המדרגות מאוד נכון.
מראה אחת דרמטית או אוסף של מראות מעניינות, הן בהחלט חלופה מעניינת לקיר גלריה. אגב, ניתן לשלב בצורה טובה גם תמונות עם מראות.
לא חייבים להיוולד עם כישרון עיצוב, ניתן פשוט לקחת השראה מאינספור תמונות ברשת. גם לא צריך תקציב גבוה במיוחד.
ניתן להדפיס עצמאית פוסטרים, או לקנות בסכום מגוחך מסגרות ומראות בשווקים ובחנויות יד שנייה. מראות וגופי תאורה עתיקים, עובדים מצוין יחד, אז הרגישו חופשי לערבב ביניהם.

הציגו אוספים לראווה

מרכז הסלון הוא אולי לא המיקום הכי מתאים להצגת האוסף שלכם, אבל קירות חדר המדרגות, בייחוד באזור העלייה לחדרי השינה, יכול להעלות בכם חיוך בכל פעם שתיתקלו בו.
5 צפייה בגלריה
(צילוםף shutterstock)

אל תשכחו את הפינה שבראש המדרגות

בהיעדר חלון באזור המדרגות, החלק העליון של המדרגות יכול להיות חשוך למדי. כדאי להשקיע בעיצוב שלו עם טפט, רהיט מעניין וגופי תאורה. כך תהיה לכם "כניסה" נעימה יותר לקומה העליונה של הבית.
כמובן, מבלי לפגוע בתחושת הזרימה ולהפריע לניידות באזור זה. רהיט צר וצמוד לקיר, תמונה מעניינת ורקע בולט – כל אלו יעשו את ההבדל ויהיו עדיפים על פני קיר מיותם וסתמי.
צריכים בעל מקצוע בתחום הצבע או הנדימן לחצו על הקישור
פורסם לראשונה: 07:16, 27.03.23