ועדת המשנה של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה היום (שלישי) למועצה להסיר את הגבלות שחלו היום במסגרת תוכנית המתאר הארצית לחופי אילת (תמ"א 13). התמ"א קבעה מגבלות של בינוי מלונאות עד 8 קומות בלבד וכן הגבילה את האפשרות לתוספת של שמורות טבע וגנים לאומיים בכל הסביבה הימית של אילת.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
בחוף קיסוסקי באילת נערכים לסערה בחורף
בחוף קיסוסקי באילת נערכים לסערה בחורף
אילת
(צילום: מאיר אוחיון)
במסגרת ההחלטה שהתקבלה היום, המליצה הוועדה כאמור למועצה הארצית לתקן את הוראות התוכנית ולאפשר את חיזוק אזור המלונות הצפוני באמצעות תוספת גובה של 12-15 קומות ואפשרות להגבהה נוספת באישור המועצה הארצית. עוד קבעה, הוועדה כי ניתן יהיה לקדם תוכניות לשמורות טבע וגנים לאומיים חדשים בסביבה הימית של אילת.
במשרד התיירות הוציאו הודעה בנוגע לתוספת הגובה של המלונות, שתאפשר בניה סמוך לקו המים לגובה של 45 מטר ו- 60 מטר. התוספת תאפשר עד 20 קומות במקום 8 קומות בלבד. בעצם, ברגע ששדה התעופה באילת התפנה, מה שהגביל את גובה הבניה, ניתן היה לשנות את התמ"א.
רפי אלמליחמנכ"ל מינהל התכנון. רפי אלמליחצילום: לע"מ
אנשי החברה להגנת הטבע לא התנגדו לתוספת הגובה של המלונות, בתמורה לקידום שטחים מוגנים. אסף זנזורי, מנהל תחום תכנון בחברה להגנת הטבע, הסביר כי "כיום, קיים קונצנזוס בקרב מדענים מכל העולם מדעי לגבי חשיבות מפרץ אילת, בו שונית האלמוגים הצפונית ביותר בכדור הארץ שעשויה להיות היחידה שתשרוד את משבר האקלים. זוהי הירושה שלנו וחובה עלינו לשמור אותה". עוד הוסיף כי "ההחלטה קובעת שאילת- בית אקולוגי למגוון רחב מאוד של חיות בר ייחודיות, בתי גידול נדירים וערכי טבע ברמה העולמית, המהווים בסיס לעיר תיירות שנשענת על ערכי הטבע והנוף- תישאר כזו גם בדורות הבאים. בשנים הקרובות אילת, כעיר תיירותית, תוכל למשוך אליה יותר ויותר תיירים מכל העולם, שיוכלו להנות מהסיבה העיקרית שלשמה הגיעו לישראל – הטבע והנוף המיוחדים שכולנו מכירים".
כעת ישנה אפשרות למעשה להגיש תוכנית לשמורת טבע ימית או גן לאומי.
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אמליח אמר בתגובה כי "ההחלטה נועדה כדי לחזק את אזור המלונאות הצפוני של אילת, זאת תוך איזון סביבתי שיאפשר שמירה על ערכי הטבע הייחודיים של מפרץ אילת על ידי תוספת שטחים מוגנים באילת".