חברת שיתוף הנסיעות ליפט (Lyft) מתכננת לקצץ 1,200 משרות או יותר במסגרת סבב פיטורים חדש, כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל" על פי גורמים המקורבים לנושא. במסגרת המהלך, שנועד להפחית את עלויות החברה, צפויה ליפט להיפרד מ-30% או יותר מ-4,000 עובדיה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
ליפט תכננה להכריז על המהלך לאחר ישיבת דירקטוריון שתקיים בשבוע הבא. על פי הדיווח בג'ורנל, המהלך עשוי לסייע לחברה לצמצם 50% מעלויותיה, יש לציין, כי ליפט לא מונה את הנהגים שלה כעובדים.
1 צפייה בגלריה
ליפט
ליפט
ליפט
(צילום: Shutterstock)

המהלך נחשף חמישה ימים לאחר מינויו של דיוויד רישר למנכ"ל החדש של ליפטר, ונעשה זמן קצר לאחר סבב הקיצוצים הקודם בחברה שבוצע בסוף השנה שעברה וכלל פיטורים של 700 עובדים.
דוברת ליפט מסרה כי "זו החלטה קשה ואנחנו לא מקבלים אותה בקלות ראש. אבל התוצאה תהיה ליפט הרבה יותר חזקה ותחרותית".
ליפט נאבקת לעמוד בקצב של יריבתה הגדולה אובר שצברה נתח שוק גדול יותר במהלך מגפת הקורונה. ליפט החליטה להגביל את עסקיה לצפון אמריקה, בעוד בעוד שפעילות משלוחי המזון והפעילות הגלובלית של אובר נתנו לה דחיפה משמעותית.
ליפט גם היתה איטית יותר בהצעה של בונוסים והטבות נוספות כדי לפתות נהגים חדשים להצטרף אליה, על אף מחסור ארוך שנים בכוח אדם. מניית החברה ירדה בשנה האחרונה בקרוב ל-70%, בעוד שמדד נאסד"ק ירד ב-9%. מניית אובר ירדה באותה תקופה ב-4%. לאחר הדיווח, עלתה מניית ליפט בוול סטריט ב-4%.