יותר מ-3,000 עובדים בלמעלה מ-150 סניפי סטארבקס בארה"ב ישבתו במהלך השבוע הבא, בעקבות טענות שהחברה אסרה לתלות קישוטים לכבוד חודש הגאווה בחלק מהסניפים שלה. השם לו זכתה השביתה - "Strike with Pride".
השביתה מגיעה לקראת סוף השבוע המרכזי של אירועי חודש הגאווה בארה"ב, כאשר מצעדי הגאווה הגדולים צפויים להתקיים ביום ראשון במספר ערים מרכזיות כולל ניו יורק, סן פרנסיסקו, סיאטל ושיקגו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
סטארבקס
סטארבקס
סטארבקס
(צילום: AFP)
האיגוד טוען שמנהלים בעשרות אתרי סטארבקס מנעו מעובדים להציב דגלים וקישוטים של חודש הגאווה, או הסירו אותם.
סטארבקס כינתה את הטענות "מידע כוזב". הרשת טענה כי "לא חל שום שינוי מדיניות בנושא הזה", וכי היא עדיין מעודדת את מנהלי החנויות לחגוג את חודש הגאווה, תוך כדי הקפדה על הנחיות הבטיחות.
האיגוד של עובדי הרשת הודיע כי השביתה נועדה בין השאר גם כדי לדחוף את החברה להגיע להסכמות עם העובדים בנוגע לחוזי עבודה הוגנים ולשיפור השכר. הרשת עדיין לא הגיעה להסכמים קיבוציים כלשהם עם העובדים שלה.
מניית סטארבקס ירדה ביותר מ-2.5% במסחר היום בהמשך לאירועים.
מספר מותגים בארה"ב נתקלו בתגובות קשות של שמרנים על שציינו את חודש הגאווה, כמו גם ביקורת מצד קבוצות לקידום זכויות להט"ב על תמיכה לא מספקת בקהילה, בעיקר לאחר שחלק מהחברות נענו לדרישות מצד הארגונים השמרנים. רשת הסופרמרקטים האמריקנית טארגט, למשל, הורידה מוצרים לחודש הגאווה מהמדפים לאחר עימותים בין קונים ועובדי החנות.
סטארבקס מתמודדת עם מאות תלונות במועצה הלאומית ליחסי עבודה בארה"ב, על הפרקטיקות הלא חוקיות שלה לכאורה, כמו פיטורים של תומכי איגודים וסגירת חנויות במהלך ניסיונות להתאגדות עובדים. עובדים ביותר מ-300 חנויות בארה"ב הצביעו בעד איגוד מאז סוף 2021.