מספר המנויים החדשים שנרשמו לשירות של נטפליקס בארה"ב רשם את הקפיצה החדה ביותר מזה לפחות ארבע שנים וחצי, לאחר שלקראת סוף מאי החברה החלה לפעול נגד שיתוף סיסמאות ברוב המדינות שבהן היא פועלת, בתוך כך גם בישראל. כך עולה מנתונים של חברת ניתוח המידע "אנטנה" שפורסמו אמש. בעקבות כך עלתה מניית החברה ב-2.6% בוול סטריט.
לפי אנטנה, מספר המנויים החדשים שנרשמו לנטפליקס בארה"ב ב-25-28 במאי היה הגבוה ביותר מאז החלה לנתח את המידע ב-2019. ב-23 במאי הרחיבה החברה את מדיניותה נגד שיתוף סיסמאות לארה"ב ולעוד 100 מדינות. ב-26 וב-27 במאי נרשמו לשירות הסטרימינג כ-100 אלף מנויים חדשים (בכל אחד מהימים).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
נטפליקס
נטפליקס
נטפליקס
(צילום: shutterstock)
"חשבון נטפליקס מיועד לשימוש של משק בית בודד", כתבה החברה בפוסט בו הודיעה על כניסה לתוקף של המדיניות בארה"ב. החברה הודיעה כי המשתמשים יוכלו לשתף את חשבונם עם מישהו שאינו גר איתם תמורת 7.99 דולרים נוספים לחודש. בישראל החברה פרסמה הודעה דומה והציעה לשתף את חשבון הנטפליקס עם מי שלא חלק ממשק הבית תמורת 16.9 שקלים נוספים בחודש.
מאז ההודעה, מספר המנויים החדשים בארה"ב עמד על 73 אלף בממוצע - זינוק של 102% לעומת הממוצע ב-60 הימים האחרונים, גבוה יותר מהעלייה שנרשמה בתקופת סגרי הקורונה.
נטפליקס הרחיבה את פעולתה בנושא בתחילת פברואר, אז כללה במדיניות החדשה מדינות כמו קנדה, ניו זילנד, פורטוגל וספרד, בנוסף למדינות בהן בחנה את הנושא - קוסטה ריקה, צ'ילה ופרו.
לנטפליקס יש מעל 230 מיליון משתמשים בעולם. על פי הערכת החברה, לפני יישום המדיניות החדשה, כ-100 מיליון משתמשים שיתפו את הסיסמה עם אנשים שאינם גרים איתם
למרות שמשתמשים רבים הביעו חששות, אנליסטים בוול סטריט נותרו אופטימיים ביחס ליוזמה, והדגישו את תפקידה כמנוע צמיחה לטווח הארוך. אתמול העלתה חברת פיבוטל ריסרץ' את יעד המחיר שלה למניית נטפליקס מ-425 ל-535 דולר. וולס פארגו העלה את יעד מחיר המניה של החברה מ-400 ל-500 דולר, בעוד ג'יי פי מורגן העלה אותו מ-380 ל-470 דולר מוקדם יותר השבוע.