בית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו אישר היום (ג') למיקרוסופט להתקדם לעבר חתימת העסקה לרכישת יצרנית המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד (Activision Blizzard).
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
בית המשפט דחה את בקשת נציבות הסחר הפדרלית (FTC) להוציא צו ביניים להקפאת עסקת הענק בסך 68.7 מיליארד דולר. ההחלטה הנחילה מפלה לממשל ביידן, ששם לעצמו למטרה לרסן את כוחן של ענקיות הטכנולוגיה של עמק הסיליקון.
1 צפייה בגלריה
מיקרוסופט ואקטיוויז'ן בליזארד
מיקרוסופט ואקטיוויז'ן בליזארד
מיקרוסופט ואקטיוויז'ן בליזארד
(צילום: Sergei Elagin / shutterstock.com)
ה-FTC ביקשה מבית המשפט להתערב בעסקה לאחר שהגישה בדצמבר תביעה מנהלית נגד מיקרוסופט, בטענה כי העסקה תפגע בתחרות בשוק הגיימינג. מיקרוסופט היא יצרנית קונסולות האקסבוקס, וממשל ביידן חשש כי רכישת אקטיוויז'ן בליזארד וסדרות המשחקים הפופולריות שלה, כגון "קול אוף דיוטי", תפר את התחרות ההוגנת מול היריבה הוותיקה שלה, סוני.
החלטת בית המשפט עשויה להחיש את המשפט המנהלי שתערוך הנציבות הפדרלית, המתוכנן לחודש אוגוסט. ה-FTC אף טענה כי העסקה עלולה להעניק למיקרוסופט יתרון לא הוגן בשוק הגיימינג מבוסס-ענן, על אף שהטכנולוגיה עדיין בחיתוליה. במהלך עדותו בחודש שעבר, אמר מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה כי אין בכוונת החברה להפוך את משחקי אקטיוויז'ן בליזארד לכותרים בלעדיים לאקסבוקס.