שעון נדיר של המותג השווייצרי היוקרתי פטק פיליפ יוצע למכירה פומבית בניו יורק בחודש יוני, ומחירו עשוי להגיע ל-4.5 מיליון דולר, כך לפי סוכנות הידיעות בלומברג. Pink on Pink Patek Philippe 1518 מעוטר בזהב, והוא אחד מבין 15 שעונים מהסוג הזה שיוצרו ומסתובבים בעולם.
השעון יוצר ב-1946 ונמכר שנה לאחר מכן לבעליו הנוכחיים, והוא נמצא בחזקת יורשיו של הרוכש המקורי. לטענת בית המכירות סותבי'ס, שאחראי למכירה הפומבית, השעון ישב במגירה ואף אחד לא נגע בו ב-30 השנים האחרונות.

2 צפייה בגלריה
השעון שיעמוד למכירה פומבית
השעון שיעמוד למכירה פומבית
השעון שיעמוד למכירה פומבית
(צילום: מתוך האתר של בית המכירות סותבי'ס)
2 צפייה בגלריה
השעון שיעמוד למכירה פומבית
השעון שיעמוד למכירה פומבית
(צילום: מתוך האתר של בית המכירות סותבי'ס)
מכיוון שמדובר במכירה פומבית, המחיר הסופי לא ידוע. לצורך העניין, אותו שעון, שהיה שייך בעבר לנסיך טאופיק אגיל טוסון ממצרים, נמכר ב-9.5 מיליון דולר בדצמבר 2021, למרות שהערכה הייתה כי ימכר במחיר של עד 2.2 מיליון דולר. אחת הסיבות לכך הייתה שהשעון הספציפי הזה היה במצב מעולה והוא הגיע עם תיעוד מלא לתאריך הייצור שלו והבעלים שעבר לאורך השנים, מה שנחשב נדיר לשעוני פטק פיליפ ישנים.
בבית המכירות הודיעו שמחיר המינימום של השעון הוא 2.5 מיליון דולר, מאחר שאדם אחד כבר הודיע שהוא מוכן לקנות אותו בסכום הזה. אותו אדם עשוי לקבל חלק מהעמלות של סותבי'ס במידה שהשעון ימכר במחיר יקר יותר, שכן בית המכירות משתמש בו כערב למחיר המינימלי.
בשנה האחרונה הדרישה לשעוני וינטג' יוקרתיים הואט, בעיקר אלה של פטק פיליפ ורולקס, שנחשבים למבוקשים ביותר. הקונים נעשו זהירים יותר על רקע המצב הכלכלי בעולם וחוסר הוודאות, עלייה בשיעורי הריבית והתרסקות מטבעות הקריפטו. למרות זאת, שעון פטק פיליפ מודרני יותר, אבל גם כן נדיר, נמכר לאחרונה במכירה פומבית באינטרנט תמורת 5.8 מיליון דולר, המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם על שעון במכירה מקוונת.