כיצד מגיבה דומינוס פיצה לאינפלציה הגבוהה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם? עם פיצה משפחתית במחיר הזול ביותר בעולם - 49 רופי בלבד (60 סנט). השוק ההודי הוא הגדול ביותר של דומינוס מחוץ לארצות הברית, והחברה מעוניינת שהלקוחות לא יעזבו אותה נוכח עליות המחירים במדינה, שבה שיעור האינפלציה עומד כעת על קצב שנתי של 4.8%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סניף של דומינוס פיצה בהודו
סניף של דומינוס פיצה בהודו
משפחתית ב-49 רופי בלבד
(צילום: רויטרס)
הזכיין של דומינוס בהודו, סאמיר חטארפל טוען כי "אנשים יאכלו פחות בחוץ בגלל המחירים הגבוהים בכל מקום, ואנחנו לא רוצים שהלקוחות הקבועים שלנו יברחו וילכו למתחרים".
התחרות האמיתית של דומינוס בהודו, וגם של ענקיות אחרות כמו פיצה האט או בורגר קינג, היא מול תרבות אוכל הרחוב במדינה, שמציעה מנות תמורת 10 רופי בלבד בדוכנים. חטארפל, זכיין של 1,816 סניפי דומינוס ברחבי הודו, מספר שהוא מקיים ישיבת צוות בכל יום שני כדי לחשוב על דרכים חדשות לניהול עלויות ולהילחם באינפלציה, שתרמה לירידה של 70% ברווחי דומינוס במדינה ברבעון הראשון של השנה.
כדי לחסוך בעלויות, החברה החליטה למשל לייצר אריזות פיצה ללא חלק עליון (החלק שסוגר על הפיצה). לטענת הזכיין ההודי, מדובר בחסכון משמעותי, שכן 37% מהלקוחות בכל מקרה אוכלים את הפיצה בתוך הסניפים ולא בטייק-אווי.
הפערים בין עניים לעשירים בהודו הם גדולים מאוד. חטארפל נותן דוגמה לכך: כשביקר בסניפי דומינוס בערים ברחבי המדינה הוא ראה מצד אחד אנשים מרוקנים את הכיסים שלהם כדי לגרד 49 רופי בשביל הפיצה המשפחתית הזולה, ומנגד לטענתו יש זינוק משמעותי במכירות של פיצות הגורמה של הרשת ב-14 דולר באיזורים אמידים יותר בהודו.
כאמור, דומינוס לא לבד במאבק באינפלציה ובשימור הלקוחות. פיצה האט משווקת באגרסיביות פיצות משפחתיות החל מ-79 רופי (קצת פחות מדולר), אותה השיקה בשנה שעברה. מריל פריירה, מנהלת פיצה האט בתת היבשת ההודית, אמרה שהרשת מפתחת מוצרים ש"הופכים את המותג לרלוונטי וקל לגישה" עבור צרכנים שמנסים לחסוך, ולטענתה הפיצות הזולות הפכו ללהיט בקרב צעירים.