בהסכמת הצדדים, נדחתה התביעה שהגיש ביולי 2021 המתווך של האלפיון העליון, רפי קלינה נגד איש העסקים גיל שויד, מייסד ומנכ"ל חברת צ'ק פוינט. זאת, בטענה שלא שילם כביכול דמי תיווך. מדובר בעסקת ענק, במסגרתה רכשה חברה הקשורה לשויד את הבית של איש העסקים אריק ורדי, מייסד מיראבליס, בתל אביב תמורת 130 מיליון שקל. קלינה תבע משויד דמי תיווך בסך שלושה מיליון שקל, ואילו גיל שויד טען כי לא צרך מקלינה שירותי תיווך.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
השופטת טל לוי-מיכאלי, נתנה החודש תוקף של פסק דין להסכם הגישור שהושג בין הצדדים ודחתה את התביעה. "טוב עשו הצדדים בסיוע באי כוחם שהביאו את ההליך לסיום בדרך ההסכמה", קבעה השופטת. במסגרת הסדר הגישור, הגיעו הצדדים להסכמה על דחיית התביעה שהגיש קלינה תוך שכל צד נושא בעצמו בהוצאותיו - לרבות הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.
1 צפייה בגלריה
תמונת גיל שויד
תמונת גיל שויד
גיל שויד
(צילום: יובל חן)
שויד טען בכתב ההגנה שהגיש באוקטובר 2021 לבית המשפט, שלא צרך מרפי קלינה שירותי תיווך ובוודאי שלא נכרת עמו הסכם תיווך, וכי מטרתו של קלינה להלך אימים ולנסות ולזכות בכספים שלא מגיעים לו.
כאמור, כתב ההגנה הוגש לאחר שביולי 2021 הגיש המתווך רפי קלינה נגד שויד תביעה בסך כ-3 מיליון שקל. זאת, בטענה כי גיל שויד חמק כביכול מתשלום דמי תיווך לקלינה. שויד טען בין השאר כי ככול הידוע לו, קלינה היה מתווך מטעם בעל הנכס (איש העסקים אריק ורדי - ל.ד), "וכעת מנסה 'להתלבש' על החברה הרוכשת איתה אין לו שום קשר חוזי או אחר במטרה לקבל ממנה כספים שלא מגיעים לו". מנגד, קלינה טען כי מדובר בגרסה פתלתלה.
את שויד ייצגו עוה"ד יואב רזין ושי צפוני ממשרד נשיץ ברנדס אמיר, עורכי דין. מטעמו של גיל שויד נמסר: "אנו שמחים על התוצאה המתבקשת ועל כך שבית המשפט דחה את התביעה המופרכת מבלי שההגנה בכלל נדרשה להשיב".
מטעמו של רפי קלינה נמסר: "העסקה למכירת בית הברונית בסכום של 130 מיליון שקל נקשרה אך ורק בעקבות הטיפול של משרדנו שתיווך את הנכס בבלעדיות. לצערנו, הקונה, שרכש את המגרש באמצעות חברת 'אוף-שור' שבבעלותו, בחר לנהוג בצורה לא מכובדת ולהתנער מתשלום חלקו בדמי התיווך, תוך ניצול דרישתו לשמירת זהותו בדיסקרטיות מצד אחד והדרישות בחוק המתווכים מצד שני, בדבר החובה בקיומו של הסכם תיווך בכתב. צר לנו שזו הדרך, אבל משרדנו ימשיך לייצג נאמנה את מאות לקוחותיו ולהיות משרד התיווך המוביל בארץ בתיווך נכסי יוקרה".