החשיפה של טיקטוק בעולם בכלל, ובישראל בפרט, נמצאת בעלייה מתמדת. הרשת החברתית כבר מזמן היא לא נחלתם של ילדים בלבד, כשגם מבוגרים ואפילו חברות עסקיות מבינים שכדי להיות רלוונטיים הם חייבים לפתוח פרופיל משתמש.
בדומה לרשתות חברתיות אחרות, טיקטוק מנסה למקסם את הרווחים שלה. אם בעבר הסתמכה בעיקר על הכנסות מפרסום, כעת היא שמה לה ליעד להכניס לא פחות מ-20 מיליארד דולר בשנה הקרובה באמצעות חנות הסחר האלקטרוני שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש" ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
טיקטוק
טיקטוק
טיקטוק
(צילום: Dado Ruvic, Reuters)
מדובר ביעד שאפתני מאוד, שכן בשנת 2022 הכניסה טיקטוק מהחנות שלה 4.4 מיליארד דולר. סכום לא קטן אמנם, אבל רחוק מהקפיצה העצומה שמתכננים לעשות בחברה. ברשת החברתית מאמינים כי הצמיחה המחודשת בדרום מזרח אסיה, בין השאר באינדונזיה, תסייע להם לעמוד ביעד שהציבו, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
פלטפורמת הסחר האלקטרוני של טיקטוק מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים לרכוש מוצרים באמצעות לינקים במהלך שידורים חיים שמבצעים פרופילים שונים ברשת החברתית.
בנוסף לשוק האסייתי, בטיקטוק בונים גם על השווקים בארצות הברית ובאירופה, ומקווים להגדיל גם שם את ההכנסות ממכירות בחנות הסחר האלקטרוני שלה. ב-Financial Times דווח בשנה שעברה כי טיקטוק אמורה להיכנס לשותפות עם חברת TalkShopLive, שבסיסה בלוס אנג'לס, ויחד הן ישיקו פלטפורמת קניות אונליין לאיזור צפון אמריקה.
הדיווח האחרון מגיע על רקע חקירה של ממשלות במערב, ובראשן ארצות הברית, שחוששות שהרשת החברתית, שנמצאת בבעלות סינית, משתמשת באפליקציה שלה כדי לאסוף נתונים על משתמשים ולקדם את האינטרסים של המשטר הסיני.