בשיתוף אתר "המקצוענים"
תקופת האבן חוזרת: השיש יוצא מהמטבח וממוקם במיקומים מפתיעים ונועזים יותר מתמיד.
הדרמה האמיתית היא לא רק בבחירת המוצרים, הריהוט והשימושים שלו בבית, אלא גם בבחירת הדפסים מוגזמים, שעושים כבוד לעולם העיצוב.
הנועזים ילכו על קיר דרמטי בבית עם תקרה כפולה, השמרנים יסתפקו בכיור קטן או בשולחן קפה.
כך או אחרת, כבר לא ניתן להתלמד מהטרנד, שנראה שהולך להישאר כאן לא מעט שנים.
השילוב של שיש בהדפס בולט, הולך ונכנס למיינסטרים.
הדפסי שיש (טבעי או מלאכותי, בהתאם לתקציב ולדרישות התחזוקה), נכנסים גם לדירות קבלן, ובהחלט מקבלים השראה ממלונות יוקרה ומחללי בוטיק ברחבי העולם.
איך עושים זאת נכון? לפניכם כללי עשה ואל תעשה.

בחרתם בשיש בהדפס בולט ונועז? השתק את שאר החלל

בכדי ליצור איזון הרמוני, שלב צבעים נייטרליים כמו צבעי אדמה בהירים, גווני לבן ושמנת או גוונים אפורים, בהתאם לסוג השיש שתבחרו. הרבה יותר קל להתאים רקע לשיש, מאשר שיש לרקע.
בכך, תבטיח שהשיש יישאר נקודות הפוקוס בחלל, ושהמראה הכולל לא יהיה עמוס בצבעים, דוגמאות וטקסטורות.
בהחלט ניתן לשלב חומרים שונים, וסוגי שיש שונים, אך זכרו ששילוב של שיש בהדפס נועז עם הדפס אחר דומיננטי, יכול ליצור כאוס ויזואלי.

הסוד הוא בשילובי החומרים

אמנם שיש מודגש שובה לב, הימנעו ממראה מונוטוני מדי על ידי שילוב חומרים אחרים. ממש כמו בטבע, שיש מסתדר בצורה טובה מאוד עם חומרים אחרים, כמו עץ או מתכת.


אבן טבעית ושאר החומרים הטבעיים, הם שילוב מנצח. היתרון הוא שהניגודיות הזו פעמים רבות יוצרת עניין רב ותחושה דינאמית יותר בחלל.


שלבו תאורה שתדגיש את יופיו של השיש

אבן יוקרתית ונדירה, עם שילוב של גוונים בולטים כמו צועקת לתשומת לב. תאורה במיקום הנכון ובמינון הנכון, יכולים להפוך את המשטח מיפה למושלם.
לרוב, נהוג להאיר אבן שיש טבעית במשטחי עבודה עם תאורה נסתרת מתחת. התוצאה מרהיבה, ורק מדגישה את יופייה הטבעי של האבן.

היזהרו מהגזמה: שימוש יתר בשיש נועז יגרום למראה קיטשי במיוחד

שימוש מוגזם באבן שיש דרמטי בריצוף, בחיפוי קירות עד התקרה ובריהוט, יכול לגרום לחלל להרגיש מחניק ומתאמץ מדי. היזהרו שהטרנד המדויק הזה לא יגרום לכם להתחרט.
ראשית, לא מדובר בחומר זול במיוחד. שנית, גם אם תבחרו במשטח מחומר מלאכותי, הרי שהוא יכול להימאס עליכם כעבור זמן קצר, אם יהיה בולט מדי ויחרוג מגבולות הטעם הטוב.

זכרו שמדובר באבן טבעית ורגישה יחסית לכתמים

ממש כמו ריצוף מבטון מוחלק, דק מעץ טבעי ואלמנטים רבים ממתכת, הרי שהם נוטים לקבל את סימני הזמן. אם אתם מראש סולדים מהמחשבה על איך הוא ייראה כשיתיישן, לא בטוח שאבן טבעית היא הפתרון בשבילכם.
בשונה מאבן גרניט למשל, שנחשבת לאטומה במיוחד ואינה סופגת נוזלים, הרי ששיש נחשב לרגיש יותר לסדקים ולסימני נוזלים. לכן, אם לא תוכלו לחיות עם שאריות של כתם יין אדום, אולי מוטב להימנע מבחירה בחומר טבעי זה.
חומרי ניקוי חזקים במיוחד, שריטות, הנחת סירים ומחבתות רותחים – כל אלו בהחלט ישאירו מזכרת על השיש לאורך זמן.
במקרה זה, מוטב להסתפק בשילוב האבן הזו בפריטים קטנים יותר שמיועדים יותר לדקורציה, או חיפוי באזורים פחות נגישים (קיר כניסה מעוצב, למשל).
הימנעו משילוב שלהם במשטחי עבודה במטבח או כחיפויים בחדר הרחצה, בייחוד באזורים הפעילים במיוחד שלהם.

קחו בחשבון את קנה המידה

בבחירת דפוסי שיש נועזים, קחו בחשבון את קנה המידה והגודל של החלל. דפוסים גדולים יותר עשויים לחנוק חדר קטן, בעוד שהדפסים קטנים ומעודנים יותר, ילכו לאיבוד וכמו ייבלעו בחלל גדול.

מאיפה הגיע הטרנד, מה החידוש שבו והאם הוא צפוי להישאר איתנו?

טרנד השיש הנועז התפתח כמענה לרצון ההולך וגובר לעיצובים ייחודיים וחדשניים. עם התקדמות הטכנולוגיה, יצרנים יכולים כעת לייצר דפוסי שיש נועזים ותוססים יותר, המאפשרים ביטוי יצירתי גדול יותר.
לכן, גם בעלי תקציב מוגבל יכולים ליהנות מהמופע של הטבע, גם אם הוא בייצור מלאכותי המדמה את המקור.
על פי תחזיות של טרנדולוגים ברחבי העולם, נראה שהשיש הנועז צפוי להישאר רלוונטי.
ראשית, בשל העובדה שהוא על-זמני. טבע לעולם לא מתיישן, והדפסי שיש (גם אם הם מיוצרים במפעל) כאן כדי להישאר, ממש כפי שהעץ והמתכת לא עומדים לצאת מהאופנה.
שנית, היכולת לייצר אותו בקלות רבה יותר, לאור פריצות הדרך הטכנולוגיות, מאפשר להזמין אותו במגוון עצום של הדפסים וגוונים. הוא יכול להשתלב בקלות עם סגנונות עיצוב שונים: קלאסי, מודרני, אקלקטי, כפרי וכן הלאה.

רעיונות והשראה

אין כמו כניסה דרמטית: שיש יכול לייצר לכם דרמה בקלות רבה יחסית. בין אם הוא יהיה כחיפוי קיר במבואת הכניסה, קומודה משיש עם הדפס בולט ועד לחיפוי רצפה עם חיתוכים ושילובי צבעים מנוגדים ודרמטיים.
מה שבטוח, הרושם הראשוני יהיה טוב וישדר יוקרה.
הדרך הקלה להפוך את האמבטיה לספא מפנק: לעתים כל שדרוש הוא קיר כוח אחד עם הדפס שיש בולט, על מנת להפוך את חווית הרחצה למפנקת יותר. זה יכול במשטח האיפור, כקיר בחלל המקלחון, ככיור או כחיפוי שמתחבר ממשטח הכיור אל הקיר.


אפשר גם בקטנה: חוששים ממחויבות? אפשר להתחיל בשילוב של הטרנד הזה בפריטים קטנים יותר: מגשים לכלים דקורטיביים, תחתיות לכוסות, שולחן קפה, גוף תאורה או פריט דקורטיבי המשתלב עם מראה.




הטלוויזיה כבר מזמן לא קיר כוח: אם בעבר כל המוקד היה סביב מסך הטלוויזיה, הרי שהמעבר לצפייה מהטאבלטים ומהנייד, הפך את הישיבה בסלון בשעות הערב למשותפת, אך כשכל אחד במסך משלו.
לכן, לא פלא שבחללים רבים הסלון כולל פינות רביצה שונות, הקיר הדרמטי יכול להדגיש יצירות אמנות, קמין, פריטים דקורטיביים או ריהוט ייחודי.
בחללים בעלי תקרה כפולה, הרי שהשיש הופך את החלל למפואר עוד יותר, ומדגיש את הגובה של הבית.
סייעה בהכנת הכתבה: אודיה אוחנה