שיא חדש באבטלה בסין בגילים 16 עד 24 באיזורים עירוניים - 21.3%. כלומר, אחד מכל חמישה סינים בגילים הללו אינו עובד. כך עולה מנתונים רשמיים שפורסמו במדינה.
שיעור האבטלה של הצעירים במדינה עולה כבר מספר חודשים. זה נובע בעיקר מכך שההכשרה שלהם אינה תואמת את המשרות הפנויות בשוק. הרשויות בסין הודו כי אבטלת הצעירים כנראה תמשיך לעלות בחודשים הקרובים, ותגיע לשיא בסביבות אוגוסט.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
סין
סין
סין
(צילום: shutterstock)
"צעירים מובטלים מהווים רק 1.4% מכוח העבודה הפוטנציאלי באיזורים העירוניים", אמרה ל-BBC, דאן וונג, כלכלנית ראשית ב-Seng Bank China. עם זאת, היא אומרת כי האבטלה בגילים הצעירים "דורשת תגובות מדיניות ישירות יותר, מכיוון שקבוצה זו באוכלוסייה היא די קולנית ברשתות החברתיות. הבעת אי שביעות הרצון שלהם מהמצב הנוכחי עלולה לגרום לאובדן אמון רחב יותר במשק".
אבטלת הצעירים המשמעותית היא במקביל לכך שהכלכלה השנייה בגודלה בעולם צמחה ב-0.8% בלבד ברבעון השני של 2023 בהשוואה לרבעון הקודם, זאת למרות שכל מגבלות הקורונה כבר הוסרו, והציפייה הייתה לצמיחה משמעותית יותר. אנליסטים אומרים כי קצב הצמיחה האיטי העלה את הציפיות לכך שהרשויות עשויות להכריז בקרוב על צעדים חדשים לחיזוק הכלכלה.
מנגד, הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה בסין דווקא טוענת כי הנתונים "הראו מומנטום טוב של התאוששות". לפי הנתונים, הכלכלה הסינית צמחה ב-6.3% בשיעור שנתי, אבל עדיין פיספסה את תחזיות האנליסטים.
"האכזבה ניכרת במיוחד במכירות קמעונאיות ובהשקעות בדיור", אמרה צ'יאן וואנג, הכלכלנית הראשית של איזור אסיה פסיפיק בחברת ההשקעות Vanguard. "דוחות הסחר, האינפלציה והאשראי, איששו את השקפתנו כי מומנטום הצמיחה הבסיסי עדיין חלש מאוד".
במרץ האחרון אמר ראש ממשלת סין לי צ'יאנג כי המדינה צריכה להכפיל את מאמציה על מנת לעמוד ביעד צמיחה שנתי של 5%. בחודש שעבר הוריד הבנק המרכזי של סין את הריבית בפעם הראשונה מזה כמעט שנה בכדי לעודד את הצריכה.