הבשורות הקשות מישראל על המלחמה שפתח חמאס - ושבמסגרתה יש לפחות 250 ישראלים נרצחים וחללים ועשרות בני ערובה נחטפו לעזה - הגיעו אמש (שבת) גם להוליווד, כשכמה מאנשיה מגיבים בתדהמה ומביעים תמיכה בישראל.
1 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: AP)
בפוסט ששיתפה השחקנית הישראלית גל גדות עם 109 מיליון עוקביה בעמוד האינסטגרם, הסבירה כי "לפחות 200 ישראלים נרצחו ועשרות נשים, ילדים וקשישים מוחזקים כבני ערובה בעזה על ידי החמאס. משעות הבוקר המוקדמות נורו יותר מ-3,000 טילים. חמאס מחזיק בבני ערובה, ושולט בבסיסים ובישובים בישראל. ישנם יותר מ-1,000 פצועים והלחימה הקשה עדיין נמשכת. 'אני שומעת את הקולות שלהם, הם דופקים על הדלת. אני עם שני ילדיי הקטנים'", היא ציטטה עדות והמשיכה: "הלב שלי כואב, אני מתפללת עבור כל מי שסובל". בהמשך פרסמה פוסט נוסף שבו כתבה, "אני עומדת לצד ישראל וגם אתם צריכים. העולם לא יכול לשבת על הגדר בזמן שמעשי הטרור המחרידים האלה נמשכים!".
גם גיא עוזרי, המנהל האישי הישראלי-אמריקאי של מדונה, הביע דאגה כששיתף סרטון של חטופים ואמר: "יותר מ-200 ישראלים נרצחו הבוקר. ארגון הטרור חמאס קרא: 'אם יש לכם אקדח - הוציאו אותו. זה הזמן שלכם להשתמש בו - צאו עם המשאיות שלכם, הרכבים, הגרזנים. זוהי תחילתה של ההיסטוריה הטובה והמכובדת ביותר'. זה מחריד, חוגגים את הרוצחים האלה באיראן. נועה, שמופיעה בסרטון הזה, הייתה בפסטיבל מוזיקה כשירו עליה ועל אחרים ואז חטפו אותם. נשים, ילדים וקשישים רבים נלקחו מבתיהם. תמיד התפללתי למען השלום. תמיד. תמיד הבעתי תמיכה בקהילה היהודית שלי ובמקביל הבעתי תמיכה באחיי ואחיותיי הערבים. אין לי מילים היום, רק שברון לב ודמעות".
השחקנית הישראלית יעל גרובגלס ("ג'יין הבתולה") תיווכה אף היא ל-1.3 מיליון עוקביה את המצב במדינה. "ישראל תחת מתקפת טרור. לפחות 100 אזרחים ישראלים תמימים נרצחו, ורבים נחטפו בעוד אחרים נלקחו כבני ערובה. הלב שלי עם כולם בבית. אני תומכת בישראל".
הקומיקאית היהודייה שרה סילברמן סיפרה בטוויטר על אחותה ואחייניה שנמצאים בארץ. "הם הפגינו במשך חודשים, נלחמו למען פתרון שתי מדינות. ישראלים מורכבים מיהודים וערבים - מכל הצבעים. זה מצב כל כך מורכב. אבל אל תטעו - חמאס הוא ארגון טרור שמטרתו העיקרית היא להרוג את כל היהודים. העולם הזה שובר לי את הלב".
דברה מסינג, כוכבת "וויל וגרייס" היהודייה, שיתפה הבוקר (א') שלל פוסטים הסברתיים על המצב בישראל, ובין היתר כתבה כי "אם אתם ממשיכים לשתוק - אתם משתפים פעולה", אמרה ש"זאת תהיה נקודת מפנה בהיסטוריית היהודים וישראל", והוסיפה בפוסט משלה: "טבח ללא התגרות. תקיפה מהאוויר, מהים וביבשה. מאות נרצחים, יותר מ-1,000 פצועים, נשים מבוגרות וילדים שנלקחו כבני ערובה. 3,500 טילים שוגרו. חמאס הוא קבוצת טרור מוכרת בכל העולם, הנתמכת על ידי איראן, ששליחותה המוצהרת היא להרוג כל יהודי בעולם, להשמיד כל יהודי בישראל ולפרק את הדמוקרטיה. זהו לא סכסוך דו-צדדי. מדובר בפיגוע מתואם. הדבר היחיד שצריך להיות בנפשכם ובלבכם היום הוא חמלה ותפילות על ישראל".
תמיכה נוספת הגיעה גם מצידן של ג'יימי לי קרטיס ("האלווין"), כוכבת "בוורלי הילס 90210" שאנן דוהרטי, הדוגמנית סופיה ריצ'י, שרה מישל גלר ("באפי ציידת הערפדים"), נואה שנאפ ("דברים מוזרים") והקומיקאית איימי שומר וששיתפו סרטונים של המתרחש בישראל ופרסמו מחדש פוסטי הסברה. שומר הוסיפה ואמרה: "יהודים הם הקבוצה היחידה שלא מורשית להגן על עצמה. אין לזה שום קשר לכיבוש, החמאס לא רוצה לעצור את הכיבוש. הם רוצים להבעיר את ישראל. הם ממומנים על ידי איראן, שמנסים לחבל בהסכם השלום". גם ניל דרוקמן, יוצר "האחרונים מבינינו" הישראלי, שיתף בחשבון האינסטגרם שלו תמונה של דגל ישראל וכתב: "נצח ישראל לעד".
ולא רק בהוליווד - כוכב "המורדים", פליפה קולומבו, הגדיל לעשות ופרסם סטורי בשפה העברית למען מעריציו הישראלים. "כמה נורא! כמה נורא! אני מאוד מצטער. [שולח אליכם את] המחשבות והאיחולים הטובים ביותר שלי. עצב מוחלט".
פורסם לראשונה: 00:09, 08.10.23