לאחר ההאשמות נגדו בגין תקיפה מינית: נסגרה החקירה של טיל לינדמן, סולן להקת רמשטיין הגרמנית.
2 צפייה בגלריה
טיל לינדמן
טיל לינדמן
טיל לינדמן
(צילום: Hannelore Foerster/Getty Images)
הפרקליטות הציבורית בברלין, אשר פתחה בחקירה בחודש יוני האחרון בעקבות מספר טענות נגד לינדמן, הודיעה היום (ג') כי "לא ניתן לקבוע שהנאשם קיים יחסים מיניים שלא בהסכמה עם נשים".
הפרשה התפרסמה לפני מעט יותר מחודשיים לאחר שמעריצה של הלהקה, שלבי לין, טענה בעמוד האינסטגרם שלה כי סוממה במהלך הופעה שהתקיימה בווילנה, וכאשר הגיעה מאחורי הקלעים, סולן הלהקה, טיל לינדמן (60), שאל אותה אם היא רוצה לקיים עימו יחסי מין. לאחר שסירבה והלכה מהמקום, גילתה כמה חבלות על גופה, שלדבריה לא היו שם לפני ההופעה.
עוד אמרה לין כי לינדמן מזג לה שוטים של טקילה ומאז הזיכרון שלה "פשוט נמחק". לין הייתה חלק ממועדון מעריצות של הלהקה שנקרא "שורה אפס", שבו הן זוכות להיכנס אל מאחורי הקלעים בזמן הפסקה או לאחר ההופעה.
בעקבות עדותה התפרסמו בתקשורת הגרמנית מספר עדויות נוספות של מעריצות נגד לינדמן, גם הן חברות במועדון "שורה אפס", שטענו שגם הן סוממו ועברו הטרדה במהלך ההופעה. בינואר 2022 הופיע לינדמן בישראל, הפעם ללא להקתו.
2 צפייה בגלריה
טיל לינדמן בהופעה בהיכל טוטו חולון
טיל לינדמן בהופעה בהיכל טוטו חולון
טיל לינדמן בהופעה בהיכל טוטו חולון
(צילום: רז גרוס)
אחרי פרסום העדויות נגד לינדמן, הגיבה להקת הרוק המצליחה להאשמות בעמוד הטוויטר (היום X) שלה: "אנחנו שוללים את האפשרות שמה שנטען התרחש בסביבה שלנו. לא ידוע לנו על חקירה רשמית בעניין".
זמן קצר לאחר מכן מחק לינדמן את חשבון האינסטגרם שלו, בעוד שמספר חברות הודיעו כי החליטו לעצור את שיתוף הפעולה עמו, בהן הוצאת ספרים גרמנית שהוציאה בעבר שני ספרי שירים של הסולן. במקביל, בתקופה האחרונה החלו להתארגן הפגנות נגד לינדמן מחוץ למקומות שבהן הופיעה הלהקה במספר מדינות.