בית המשפט לערעורים בקליפורניה קבע אמש (ו') כי ווייד רובסון וג'יימס סייפצ'אק, שטוענים כי מייקל ג'קסון התעלל בהם מינית בילדותם, יוכלו לחדש את התביעה שלהם נגד חברות בבעלות עזבונו של הזמר המנוח.
2 צפייה בגלריה
מייקל ג'קסון בפתח משפטו על התעללות מינית בילד בקליפורניה ב־2005
מייקל ג'קסון בפתח משפטו על התעללות מינית בילד בקליפורניה ב־2005
מייקל ג'קסון בפתח משפטו על התעללות מינית בילד בקליפורניה ב־2005
(צילום: AP)
השניים, שנמצאים כעת בשנות ה-40 לחייהם וחשפו את סיפוריהם בסרט התיעודי "לעזוב את נוורלנד" (2019), טוענים כי עובדים בשתי החברות - MJJ Productions Inc ו-MJJ Ventures Inc היו שותפים להתעללות המינית לכאורה של ג'קסון בהם. על פי החשד, העובדים בחברות שימשו "כקושרי קשרים עם ג'קסון, שיתפו עימו פעולה, ושימשו כאלטר אגו שלו". בכתב התביעה נטען כי על העובדים חלה "חובת זהירות" כלפיהם, וכי הם הפרו אותה בכך שלא מנעו את הפגיעה בהם.
הערעור של השניים הוגש לאחר שהתביעות המקוריות הוגשו לפני כעשור, אך נדחו ב-2017 היות שחלה עליהן ההתיישנות בקליפורניה - אך בשנת 2020, חוק חדש במדינה אפשר לתובעים במקרים של התעללות מינית בילדים, זמן רב יותר להגיש תביעות.
עם זאת, התביעות נדחו שוב ב-2020 וב-2021 בבית המשפט העליון של מחוז לוס אנג'לס. אז קבע שופט כי החברות, שנמצאות בבעלות העיזבון של ג'קסון, אינן מחויבות להגן על הילדים. אך כעת, בשל פסיקה חדשה, התיקים המאוחדים של השניים צפויים לחזור לדיון לאחר שבית המשפט לערעורים בקליפורניה קבע כי: "תאגיד שמאפשר התעללות מינית בילדים של אחד מעובדיו אינו פטור מחובתו להגן על אותם ילדים רק משום שהוא בבעלותו הבלעדית של זה שביצע את ההתעללות".
2 צפייה בגלריה
וויד רובסון
וויד רובסון
וויד רובסון
(צילום: Gettyimages)
וינס פינאלדי, עורך דינם של רובסון וסייפצ'אק, אמר בהצהרה כי בית המשפט ביטל "פסיקות שגויות בתיקים אלו", והוסיף שהפסיקות "עמדו בניגוד לחוק בקליפורניה והן יצרו תקדים מסוכן, אשר מעמיד ילדים בסיכון".
"אנו עדיין בטוחים לחלוטין שמייקל חף מפשע", מסר בתגובה ג'ונתן שטיינספיר, עורך הדין מטעם עזבונו של הזמר. "מדובר בטענות המנוגדות לכל הראיות הקיימות, והתביעות הוגשו לראשונה רק שנים לאחר מותו של מייקל, על ידי גברים שלנגד עיניהם עומד הכסף בלבד".