אור קטן (A Small Light)

מתי ואיפה: 2 במאי, דיסני+.
מה הסיפור: סדרה המאחדת בין חיבת הקהל לדרמות תקופתיות ולתכנים ביוגרפיים, באמצעות הסיפור המטלטל של משפחת פרנק. בעוד רבים מהעיבודים לסיפור שנעשו לאורך השנים משקפים את נקודת מבטה של הבת הצעירה אנה, הסדרה תתמקד דווקא בזווית של מיפ חיס, חסידת אומות העולם ההולנדית שהחביאה את משפחת פרנק יחד עם בעלה.
אומנם יש תחושה שבדיסני+ קצת איבדו מומנטום, והשקת הסדרה (שאותה הפיקו קשת סטודיוס) ערב יום הזיכרון לשואה הייתה יכולה להביא לה תהילת עולם כמו ל"סטורי של אווה", אך נראה שלדיסני שאיפות גדולות יותר עבור הסדרה מלהיות מתויגת כ"עוד תוכן ליום הזיכרון", כשבין יוצריה נמנה גם טוני פלאן, שאחראי על לא מעט פרקים ב"האנטומיה של גריי".
6 צפייה בגלריה
מתוך "אור קטן"
מתוך "אור קטן"
מתוך "אור קטן"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: בל פאולי ("יציאה מלכותית"), לייב שרייבר ("צעקה") וג'ו קול ("כנופיית ברמינגהאם").

שרברבי הבית הלבן (White House Plumbers)

מתי ואיפה: 2 במאי, ב-HOT, yes וסלקום TV.
מה הסיפור: המפיקים של "יורשים" ושל "ויפ" המצוינות חוברים לסדרה חדשה, שאם להודות גם קצת נראית כמו הכלאה בין השתיים. הוסיפו לזה קאסט שקשה להכריע אם הוא יותר נוצץ או יותר איכותי - ובקלות מתקבלת אחת הסדרות המצופות של השנה.
המיני-דרמה הפוליטית מבוססת על ספר בשם "יושרה: אנשים טובים, בחירות רעות ושיעורים לחיים מהבית הלבן", ועוסקת בפרשיית ווטרגייט הידועה לשמצה והדלפת מסמכי הפנטגון. בחמישה פרקים בלבד הסדרה חוזרת לתחילת שנות ה-70, ומשחזרת את האירועים שהובילו שניים מבכירי הבית הלבן - סוכן ה-CIA לשעבר הווארד האנט וסוכן ה-FBI לשעבר גורדון לידי - לקחת חלק בצוות ה"שרברבים" שעזרו לפרוץ לווטרגייט ולהדליף את המסמכים הסודיים - שלבסוף הובילו להדחת הנשיא שעבורו עבדו, ריצ'רד ניקסון.
6 צפייה בגלריה
מתוך "שרברבי הבית הלבן"
מתוך "שרברבי הבית הלבן"
מתוך "שרברבי הבית הלבן"
(צילום: באדיבות HOT, yes וסלקום TV)
מי בפנים: וודי הרלסון ("משולש העצבות"), ג'סטין ת'רו ("הנותרים"), לינה הידי ("משחקי הכס"), ג'ודי גריר ("פתאום 30", "ריבוט"), קירנן שיפקה ("הרפתקאותיה המצמררות של סברינה"), דומנל גליסון ("אקס מכינה"), קים קואטס ("ילדי האנרכיה"), דיוויד קרומהולץ ("10 דברים שאני הכי שונאת אצלך") ורבים אחרים.

שדכנות מודרנית (Jewish Matchmaking)

מתי ואיפה: 3 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: רק חיכינו שמישהו ירים את הכפפה ויממש את הקשר הכמעט מתבקש בין ריאליטי דייטינג על גווניו למקצוע עתיק היומין - השדכנית היהודייה. והנה נטפליקס מגשימה לנו חלום ורוקחת לנו Love Is Blind כשר למהדרין.
הסדרה היא מעין ספין-אוף לסדרת שידוכים נוספת של נטפליקס בשם Indian Matchmaking, אלא שהפעם אנחנו נכנסים למסורת היהודית. השדכנית המנוסה עליזה בן שלום תסייע לרווקים ורווקות יהודים מרחבי ארצות הברית ומארצנו הקטנטונת למצוא את הנפש התאומה שלהם ולהקים בית נאמן בישראל, או בארה"ב.

ברידג'רטון: סיפורה של המלכה שרלוט (Queen Charlotte: a Bridgerton Story)

מתי ואיפה: 4 במאי, נטפליקס.
מה הסיפור: עוד ממתק מבית שונדה-לנד. יותר משנה מאז שעלתה לשירות הסטרימינג העונה השנייה של "ברידג'רטון" - הסדרה הפופולרית של שונדה ריימס, האחראית לקלאסיקות ראויות בינג' אחרות כמו "האנטומיה של גריי", "מרפאה פרטית", "סקנדל" ועוד - מגיע הפירקוול המצופה שמספר על עלייתה של המלכה שרלוט.
לא הרבה ידוע על עלילת הספין-אוף, אך כן אפשר לומר שהיא תעסוק בסיפור האהבה ההולך ונרקם בין שרלוט למלך הצעיר ג'ורג', שב"ברידג'רטון" בקושי התוודענו לדמותו מלבד כמה הבלחות טרופות. למרבה הצער, אך באופן ההולם פריקוול, רובו המוחלט של הקאסט המקורי ייעדר מהסדרה - אולם גולדה רושובל, אדג'ואה אנדוה ורות גמל המגלמות את המלכה שרלוט, ליידי דנברי וליידי ברידג'רטון (בהתאמה) צפויות לשוב לתפקידיהן.
6 צפייה בגלריה
מתוך "ברידג'רטון: סיפורה של המלכה שרלוט"
מתוך "ברידג'רטון: סיפורה של המלכה שרלוט"
מתוך "ברידג'רטון: סיפורה של המלכה שרלוט"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: פנים חדשות ומרעננות שוודאי יהפכו לשמות הכי חמים בהוליווד כיממה לאחר שהסדרה תעלה, בהם אינדיה אמרטיפיו בתפקיד המלכה הצעירה וקורי מילצ'רסט בתור המלך ג'ורג, עוד תשתתף מישל פיירלי ("משחקי הכס").

באפקיס (Bupkis)

מתי ואיפה: 4 במאי, פיקוק.
מה הסיפור: כנראה שגם אחרי הסרט המקסים "המלך של סטטן איילנד", שהיה מבוסס על חייו ושבו כיכב, פיט דייוידסון עדיין לא סיים לנבור בעברו - וכך אנו מקבלים פרויקט נוסף שבמסגרתו ניחשף לקומיקאי וכוכב SNL, שהתפרסם בשנים האחרונות גם כבן זוגן של כוכבות כמו אריאנה גרנדה וקים קרדשיאן. אלא שהפעם מדובר בקומדיית אקשן שלא מהווה טייק ישיר על חייו של דייוידסון, אלא בגרסה מוקצנת שלהם המלווה ב"אלמנטים אבסורדיים" (כך על פי הסינופסיס הרשמי), בחסות שלושת יוצרי הסדרה: דייוידסון שגם מגלם את עצמו, דייב סירוס (שכתב עימו את "המלך של סטטן איילנד") וג'ודה מילר (ממפיקי "נופל וקם", בכיכובו של הקומיקאי פיט הולמס).
מי בפנים: מלבד דייוידסון יככבו גם ג'ו פשי ("החבר'ה הטובים") ואידי פאלקו ("הסופרנוס"), כמו גם שלל אורחים, כמו צ'רלי דיי ("פילדלפיה זורחת"), ריי רומנו ("כולם אוהבים את ריימונד"), קינן תומפסון (SNL) ואחרים.

קתרינה - עונה 3 (The Great)

מתי ואיפה: 12 במאי, yes.
מה הסיפור: לאחר שביוני האחרון נחתו אצלנו שתי העונות הראשונות של הדרמה התקופתית המצוינת מבית הולו, ב-yes מדביקים את הקצב ומביאים את העונה השלישית במקביל לעלייתה מעבר לים. בעוד הפריקוול של "ברידג'רטון" יחזיר אתכם למאה ה-18 לעוד קצת רומנטיקה זולה אך מהנה, "קתרינה" שמתרחשת באותה תקופה היא כנראה האחות האדג'ית והסאטירית שיותר מעניין לראות מה יש לה לומר.
את העונה האחרונה עזבנו - ומנקודה זו היזהרו פן תספוילרו - לאחר שקתרינה דוקרת את בעלה פיטר השלישי מכיוון ששכב עם אימה, אך מגלה כי זה לא היה הוא - אלא כפיל. יחד עם זאת, פיטר עכשיו מודע לכך שהיא עלולה להרוג אותו אם תרצה ואין ספק שזה יעיב על יחסיהם בעונה הקרובה. ולא רק בעיות אישיות יעמדו בפני הגיבורה, אלא גם לחצים פוליטיים שאיתם תיאלץ להתמודד. בקיצור, יהיה מעניין.
מי בפנים: ממשיכים מהעונות הקודמות אל פנינג ("מליפיסנט", "הפיתוי") וניקולס הולט ("רנפילד") בתפקידים הראשיים, כמו גם פיבי פוקס ("עין בשמיים") ואדם גודלי ("אקדמיית המטרייה").

רוחות ביירות (Ghosts of Beirut)

מתי ואיפה: 20 במאי, yes.
מה הסיפור: הסדרה החדשה והבינלאומית של יוצרי "פאודה" - ליאור רז ואבי יששכרוף, המבוססת על הסיפור האמיתי לפי תחקירים זרים (קריצה, קריצה) של חיסול הטרוריסט הלבנוני הרצחני ומי שהיה מספר שתיים בחזבאללה - עימאד מורנייה, המכונה "הרוח".
הסדרה, שמתהדרת בקאסט בינלאומי ומקומי מרשים, אקשן ברמה גבוהה וסיפור שישראלים גומעים בשקיקה, תכלול ארבעה פרקים שעלילתם מתפרשת על פני 25 שנים, בהן מורנייה חמק מה-CIA ומהמוסד עד לחיסולו ב-2008.
6 צפייה בגלריה
מתוך "רוחות ביירות"
מתוך "רוחות ביירות"
מתוך "רוחות ביירות"
(צילום: שואוטיים)
מי בפנים: אמיר חורי ("תמונת הנצחון") והישאם סלימאן ("פאודה"), דרמוט מלרוני ("החתונה של החבר שלי") ועוד.

High Desert

מתי ואיפה: 17 במאי, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: אם נשביתם בקסמיה של "פוקר פייס", הנה עוד אמריקאית שבורה שמחליטה לפתור מקרי פשע. לנעליה של נטשה ליון במקבילה הפיקוקית, תיכנס הפעם פטרישה ארקט שמגלמת את פגי - אישה הנאבקת בהתמכרויות שמחליטה לפתוח דף חדש לאחר מות אימה האהובה שעימה התגוררה בעיירה מדברית בקליפורניה. על פי הטריילר נראה שהמסע שלה לא הולך להיות פשוט כשהבעיות הישנות חוזרות לחייה.
מדובר בשיתוף פעולה נוסף בין ארקט לבן סטילר בכיסא הבמאי, אחרי דרמת המדע הבדיוני "ניתוק" שעלתה באפל TV פלוס בשנה שעברה וזכתה לביקורות משבחות. כשעל הכתיבה אמונות כמה תסריטאיות בולטות, בהן ננסי פישמן ("גרייס ופרנקי") וקייטי פורד ("איזה מן שוטרת") - מעניין לראות כיצד פגי תתמודד עם תלאות חייה.
מי בפנים: פטרישה ארקט ("התבגרות"), בראד גארט ("כולם אוהבים את ריימונד"), מט דילון ("התרסקות"), קריסטין טיילור ("זולנדר").

להיות סיני אמריקאי (American Born Chinese)

מתי ואיפה: 24 במאי, דיסני+.
מה הסיפור: אם גם אתם רק ביליתם את השנה האחרונה בדיכאון על זה שלעולם לא יהיה עוד סרט מדהים כמו "הכול בכל מקום בבת אחת" - אתם צודקים, אבל דיסני+ באה לעזרת חבר עם פתרון לא פחות טוב - סדרה שלמה כזו. אחוז נכבד מהקאסט של הסרט, שסחף את טקס פרסי האוסקר השנה בסערה, יתאחד לטובת סדרת האקשן הקלילה הזו ובתקווה יצליח לשחזר את ההצלחה על המסך הקטן של כל אחד ואחת מאיתנו.
מבחינת העלילה, התוכנית עושה רושם של הכלאה בין "הכול בכל מקום" - בקאסט, בסגנון, בהשפעה הסינית הבולטת - לבין "דברים מוזרים" מהצד השני: תלמידי חטיבה שנאלצים להציל את העולם שלהם מפני עולם אפל שמנסה להשתלט עליו - הממ איפה שמענו את זה בעבר. עם לוסי לו כאחת ממפיקותיה, אין ספק שאנחנו מחכים בקוצר רוח.
6 צפייה בגלריה
מתוך "להיות אמריקאי סיני"
מתוך "להיות אמריקאי סיני"
מתוך "להיות אמריקאי סיני"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: כולם בכל מקום ובבת אחת! סתם - מישל יאו, סטפני סו וקי הוי קואן.

אפלטוני (Platonic)

מתי ואיפה: אפל TV פלוס, 24 במאי.
מה הסיפור: בקצרה - הסרט "שכנים", רק בתור סדרה ובלי זאק אפרון. קצת יותר באריכות - סת' רוגן ורוז ביירן בקומדיה רומנטית שהוזמנה עוד ב-2020, על זוג חברים אפלטוניים שמחדשים את הקשר ביניהם אחרי נתק של שנים רבות והחברות הזו משתלטת על חייהם, וגורמת לרגרסיה שמלווה במצבים הזויים ומשעשעים - כך לפי העלילה שפרסמו יוצריה.
ביירן מגלמת את אשת המשפחה הרצינית שימי הסמים והשתייה שלה כבר מאחוריה (לכאורה), ורוגן את וויל שזה עתה התגרש ונשאר צעיר ברוחו גם בשנות ה-40 לחייו. השניים משמשים גם כמפיקים בפועל, וכשאת העסק מנהלים ניק סטולר ("שכנים", "קח את זה כמו גבר") ופרנצ'סקה דלבנקו ("חברים מהקולג'", ואגב גם נשואה לסטולר) - אין לסדרה המון ברירה אלא להיות מצחיקה, קלילה וקצת מטורללת.
6 צפייה בגלריה
מתוך "אפלטוני"
מתוך "אפלטוני"
מתוך "אפלטוני"
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: כאמור, הפאוור-קאפל: רוגן וביירן.