איפה היינו אתמול בלילה? זה לא שהיינו תחת השפעת חומרים מטשטשים או משהו, זה רק שבמהלך ההופעה של אוזונה - שהתקיימה אמש (ב') - נאלצנו לוודא כל כמה דקות שאנחנו אכן בלייב פארק בראשון לציון ולא עברנו לתל אביב, אחרי שהזמר חזר והתעקש מספר לא מבוטל של פעמים שאנחנו דווקא בתל אביב. זאת כמובן טעות נפוצה וחיננית של הרבה אמנים בינלאומיים שמגיעים לכאן, אבל החלקנו לו. עם צ'ארם לטיני משכנע כמו שלו אי אפשר להתווכח, או לא לתהות אם בכלל נחתנו בפורטו ריקו עצמה.
2 צפייה בגלריה
אוזונה הופעה
אוזונה הופעה
אוזונה הופעה
(צילום: נדב אבס)
"ערב טוב תל אביב, אתם מוכנים?!", צעק הכוכב הלטיני כשעלה לבמה בשעה 22:00 אחרי סוללת חימום ארוכה, שכללה את עדן מאירי, מיה סולימן, סטפן, איזי והדי ג'יי גל מלכה. הצמד נס וסטילה, שהיו אמורים להופיע עם הלהיט הוויראלי "תיק קטן", ביטלו את הופעתם ברגע האחרון עקב מחלה.
לביקורות נוספות במדור:
את המופע פתח כוכב הרגאטון עם אחד הלהיטים הגדולים שלו, Baila Baila, שהתקבל בשאגות מהקהל והכניס אותו לאווירה של מסיבה לטינית. לאורך המופע ניתן היה להבחין שהקהל די מתמסר לאמן, גם אם לא מכיר בהכרח את כל השירים שלו. בשונה מההופעה שביקרנו בה במרבייה שבספרד - שם הקהל ידע לדקלם כל מילה - כאן לא בהכרח הכירו את כל השירים, למעט הלהיטים הגדולים. אבל מי שבא למופע הזה הגיע בעיקר כדי ליהנות ולרקוד לצלילי הרגאטון, למרות החום הכבד והלחות שפקדו את הפארק. מהמעריצים השרופים שנצמדו למחסומים כדי לקוות שאוזונה יקרא את השלט שלהם ועד המעריצים שמילאו את מתחם הדשא - כולם באו לרקוד.
הזמר נתן את כל כולו בהופעה הזאת ולא ירד מהבמה לרגע, למעט הפסקות מים כשהחום הכבד הפך ליותר מדי. הוא בא לעבוד אבל גם ידע לעצור, לפזר נשיקות לקהל להתייחס למעריצים ולתת לכולם תשומת לב. "תודה על כל האהבה שאני מקבל מכם, אני אוהב אתכם מהלב ותמיד מרגיש פה בבית", הוא אמר בהתרגשות תוך כדי שהוא מניף את דגל ישראל ומנשק אותו. "להגיע לכאן ממקום כל כך רחוק, מפורטו ריקו, ולראות כל כך הרבה אנשים שאוהבים אותי בישראל - זה רגע מיוחד בחיים שלי". אוזונה הוא לא האמן הראשון שבוחר להניף דגל ישראל על הבמה וסביר שגם לא האחרון, ועדיין זה תמיד מרגש בכל פעם מחדש לקבל כזו אהבה מאמן שמגיע לכאן מעבר לים. לא ציפינו ממנו כמובן להתייחסות לרפורמה או למחאות במדינה, אבל גם משפט כמו "אני מרגיש פה בבית" מספיק מחמם את הלב.
על אף התחושה שהקהל לפרקים הלך לאיבוד בסט-ליסט, רוב המופע שמר על אנרגיה גבוהה, אם כי היה ניתן להבחין שהיא עולה משמעותית כשהזמר מתחיל לבצע את אחד מלהיטיו הפופולריים. כך קרה עם הלהיט Se Preparo שהגיע אחרי רצף שירים שמוכר בעיקר למעריצים שרופים, והעיף את הפארק באוויר.
2 צפייה בגלריה
אוזונה הופעה
אוזונה הופעה
הילד הטוב של הסצנה. אוזונה בהופעה
(צילום: נדב אבס)
אם תשימו לב, המיתוג של אוזונה הוא בדמות של דובי, מה שבא לידי ביטוי בווידאו ארט על הבמה, בלבוש של הרקדניות, בלוגו שלו ואפילו בשרשרת הכנראה מאוד יקרה שלו. כל זה משתלב היטב עם תדמית הילד הטוב שבנה לעצמו הזמר. כאיש משפחה, שאשתו וילדיו אף מלווים אותו לאורך הטור, הוא הפך מאוד אהוב ושונה בנוף סצנת הרגאטון, שם בעיקר מטפחים את תדמית המאהב הלטיני, הילד הרע שישבור לך את הלב. אבל לא במקרה של אוזונה.
לקינוח, הזמר הנחית על הקהל את הלהיטים Te Bote ו-Taki Taki שהכניסו אותו לליגה של הגדולים והקהל הגיב בהתאם ושאג את המילים יחד איתו. זאת שעה ורבע של מסיבה לטינית ללא הפסקה, תחת לחות כבדה שהותירה את רוב הקהל מיוזע לחלוטין, אך ניכר שזה לא ממש משנה לו כשמדובר במוזיקת רגאטון שהפכה עם השנים לחלק מהפסקול המקומי. מי שמוצא עצמו צמא למשב רוח לטיני - קיבל אמש מנה מכובדת מהכוכב הפורטוריקני.
מה שבטוח, עם כמות האהבה שהוא מקבל כאן פעם אחר פעם, זו כנראה לא תהיה הפעם האחרונה שאנחנו נראה את אוזונה בישראל.