ד"ר נועה רגב נבחרה כמנכ"לית החדשה של הקרן הקולנוע הישראלי לאחר שמינויה אושר על ידי הנהלת הקרן, שקיבלה את המלצתה של ועדת האיתור בראשות יו"ר הוועד המנהל דורלי אלמגור.
2 צפייה בגלריה
נועה רגב
נועה רגב
ד"ר נועה רגב
(צילום: מירב בן לולו)
רגב תחליף את ליסה שילוח עוזרד, שמילאה את התפקיד במשך השנתיים וחצי האחרונות והודיעה על פרישתה לפני כחודשיים. רגב תכנס לתפקיד המנכ"לית בחודש אפריל.
רגב היא בוגרת בית הספר לקולנוע וטלוויזיה בת"א, שם סיימה את לימודיה בהצטיינות יתרה. היא עסקה בהוראה בחוג לקולנוע באוניברסיטת ת"א, בתיכון עירוני א', באוניברסיטה הפתוחה ובמכללה האקדמית ספיר.
בנוסף ניהלה את פסטיבל סרטי הסטודנטים בתל אביב, שימשה כמנהלת סינמטק חולון ובתשע השנים האחרונות שימשה כמנכ"לית עמותת סינמטק ירושלים, האחראית על ניהול ותפעול ארכיון הסרטים הישראלי, הסינמטק ופסטיבל הקולנוע בירושלים.
"אני שמחה על ההזדמנות הניתנת לי לפעול כחלק מקרן הקולנוע הישראלי אשר בתמיכתה נוצרו במהלך השנים רבים מהסרטים הישראלים העלילתיים המשמעותיים ביותר ופורצי הדרך", אמרה רגב לאחר בחירתה. "בכוחות משותפים עם תעשיית הקולנוע ומשרד התרבות נפעל למען פריחתה והמשך הצלחתה של היצירה הקולנועית המקומית".
2 צפייה בגלריה
דורלי אלמגור
דורלי אלמגור
דורלי אלמגור
(צילום: איציק שוקל)
יו"ר קרן הקולנוע דורלי אלמגור: "לנועה יש ניסיון עשיר והבנה עמוקה בעולם הקולנוע. אנו שמחים לצרפה לשורותינו ובטוחים ביכולתה להמשיך את פעילותה הענפה של הקרן. אנו מודים לליסה על פעילותה ותרומתה בקרן בשנתיים וחצי האחרונות, ומאחלים לה הצלחה בהמשך".
קרן הקולנוע הישראלי נוסדה בשנת 1979 במטרה לתמוך ביוצרי הקולנוע בישראל ולאפשר לחברות הפקה מקומיות להפיק סרטים באורך מלא, לתמוך בהפצת הסרטים ובמכירתם בישראל ובעולם. במהלך השנים, הקרן עמדה מאחורי הפקתם של מאות סרטים ישראליים באורך מלא, שרבים מהם זכו להצלחה בינלאומית בכל רחבי העולם.