שיתוף פעולה ערבי-ישראלי בעולם הכתיבה: יוצרי "פאודה" ליאור רז ואבי יששכרוף משיקים מעבדת כותבים לטלוויזיה בשיתוף פעולה עם חברת הפקות מהאמירויות, אימג׳ ניישן אבו דאבי.
1 צפייה בגלריה
ליאור רז, אבי יששכרוף ורז שכניק
ליאור רז, אבי יששכרוף ורז שכניק
ליאור רז ואבי יששכרוף
(צילום: יואב דודקביץ)
רז ויששכרוף, הבעלים של חברת ההפקה פאראוויי רוד מבית קנדל מדיה, משיקים בימים אלה את שיתוף הפעולה שבמסגרתו תוקם מעבדת כותבים משותפת לישראל ואיחוד האמירויות הערביות.
מטרת שיתוף פעולה, כך מגדירים גורמים, היא לקדם 13 כותבים בתחילת דרכים, מישראל ומאיחוד האמירויות ולחזק קולות חדשים מהאזור באמצעות חקירה, פיתוח והדרכה, מפגשים אישיים וקבוצתיים עם מנטורים ויוצרים בכירים, וגיבוש תכנית להמשך עבודה משותפת לקידום הסדרות בשוק הבינלאומי.
המעבדה תכלול שתי סדנאות באבו דאבי באוקטובר השנה ובמרץ בשנה הבאה וסדנת אונליין בשילוב מדריכי התוכנית ואורחים בינלאומיים בין תאריכים אלו. תוצרי המעבדה: בייבל מקיף, פיץ' מקצועי, ופיתוח פרק פיילוט.
"אנחנו מתרגשים במיוחד לקראת השותפות עם אימג' ניישן אבו דאבי, שמטרתה להעצים כותבי טלוויזיה בתחילת דרכם המקצועית", מסרו רז ויששכרוף. "לסיפורים כוח רב ויש מספרי סיפורים רבים באזור שזקוקים רק להדרכה, ייעוץ מקצועי והזדמנויות מתאימות. באמצעות סדנה נועזת ורבת השפעה זו, אנו מקווים להקנות כלים מקצועיים נוספים לכישרונות מבטיחים מהאזור, למנף את דרכם המקצועית ולחלוק את סיפורי הסדרות שלהם עם העולם הרחב. התוכנית החדשה הזו היא הזדמנות לחזק את הקשר בין איחוד האמירויות הערביות וישראל באמצעות הערכתנו המשותפת לאמנות הסיפור".
בן רוס, מנהל התוכן הראשי של אימג' ניישן, אמר: "אימג' ניישן מעניקה הדרכה משובחת לקולנוענים, תסריטאים ויוצרים למעלה מעשר שנים שבהם טיפחנו דור מרשים של כותבים מקצועיים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה. סדנה זו מחזקת ומקדמת את תכנית ההכשרה שלנו, ומעניקה למעלה מארבעה חודשים של הדרכה, משוב, ותמיכה מקצועית – חוויה בעלת ערך גדול ליוצרים אשר מבקשים לפרוץ דרכם לתוך התעשיה הבינלאומית. היצירה היא ערוץ חיוני לחילופי תרבות, ולכן אנו מצפים במיוחד לשותפות זו עם פאראוויי רוד הפקות. אני עצמי מחכה בשמחה לגלות כישרונות חדשים ומרתקים מהאזור עם סיפורים חשובים ואותנטיים שהם רוצים לספר".
ההרשמה תהיה פתוחה לאזרחי או תושבי ישראל ואיחוד האמירויות עד ה-22 ביוני.