בוקר טוב, פטוצ'ינים מומלחים שכמוכם. כבר כל כך הכנתי את עצמי להדחה של עדן שאני מודה שההדחה של ספיר, אם הבית, תפסה אותי בהפתעה. האם ייתכן ש"האח הגדול", הפוסק האחרון בהרכב של אח אחד, יוותר על אחד הזוגות בבית, ספק ראשי של ריבים משמימים מעדות 'כבד לי ואכבד לך'? האם עכשיו, אחרי שסתיו הוכיחה שכישורי ההטרלה שלה פועלים גם במשולש הברמודה שהוא המטבח, האח מרגיש שהוא יכול להרשות לעצמו לוותר על האישה שניהלה אותו ביד רמה מהרגע שנכנסה לבית? האין מדובר בפגיעה אנושה בסטטוס קוו? האם הטאבלט יענה לאצבעות של דייר אחר?
ספיר הייתה דיירת מעניינת במידה (אני לא מתכוונת לסכסוך עם שניר, השעמומון שנועד להשביע את תאוותו של הקהל המדומיין של "האח" לסולחות ולהפי אנד), ומערכת היחסים שלה עם אברהם הייתה מסקרנת ולו בגלל שהיא התנדנדה על החבל הדק שבין שיקול קר ורגש סוחף. אבל בשלב מסוים היא התחילה לחזור על עצמה, כמו כל העונה הזאת. זה הוכרע סופית כשליאל דחף את ספיר לחזית ודרבן אותה לצאת על סתיו. מאבק מוצדק או לא מוצדק, כשאתה דייר שיודע שדייר אחר צבר הרבה כוח בחוץ ואתה מחליט בכל זאת לגייס מילואים ולצאת למערכה נגדו, אחרי כמעט 80 יום של התנפצות על בריקדות אתה אמור לדעת שהקרב הזה אבוד מראש. "הפרצוף האמיתי" של סתיו לא ייחשף כי הפרצוף שלה כבר נחשף, ומסתבר שלא מעט צופים דווקא מצליחים להזדהות עם הפרצוף הזה ומוכנים להקריב את אצבע ההקלקות שלהם עבורו, כך שבשלב הזה מה שנשאר לך זה לסגת אחורה וללקק את הפצעים.
לכתבות נוספות במדור טלוויזיה:
העובדה שספיר לא הייתה פופולרית בקרב הצופים, למרות שהיא זכתה לנתח מכובד מהפרקים (בעיקר בזכות הזוגיות עם אברהם), היא תמוהה כשלעצמה. אפשר להניח שמדובר בתגובת נגד של האוהדים של סתיו, שמאסו בתנועת המחאה שספיר הובילה בשבועות האחרונים נגד ברבי, ועדיין מוזר לחשוב שספיר עלתה במדרגות לפני עדן, אורי נגר ואפילו ליאל. יהיה מעניין לראות איך ההדחה שלה תשפיע על מסלול התנועה של הבית בימים הארוכים שנשארו עד לגמר. כשדייר דומיננטי יוצא, נפער ואקום שהבית צריך למלא. ההדחה של ספיר הוציאה את הכרית מתחת לראש של אברהם, נענעה קצת את העריסה של שניר וגם השאירה את ליאל בלי זרוע מבצעת. האם אברהם ילך ויידעך, נאמן לסיפור האהבה שימשיך לצבור תאוצה במוח שלו, או שהוא יחזור לשתף פעולה עם סתיו בדינמיקת 'הדחויים נגד שאר העולם' שמעניקה לשניהם משמעות קיומית?
1 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
יחזרו לשתף פעולה? מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)
מה שהופך את הריבים של העונה הזאת למשעממים כל כך הוא הקושי של מקבץ הדיירים הבלתי מייצג הזה להביט מעבר לפופיק של עצמו. אלוהים, כמה עוד אפשר לשמוע כמה אתם פגועים, כמה אתם קורבנות, כמה לא רואים אתכם, כמה אתם צודקים וכמה אתם משוכנעים שרק לכם מגיעה התנצלות וששוב נעשה לכם עוול על ידי הצד השני. אני מוכנה להישבע שהיו זמנים שעונה של "האח הגדול" סיפרה סיפור ליניארי או לפחות הציבה מראה מסקרנת מול הצופים, במקום לאזוק את עצמה לנקודה אחת ולדוש בה שוב ושוב. תודה לאל על אורי נגר, האנקדוטה הקומית, שמגיע למסקנה שהוא כנראה טו סקסי פור דיס האוס, ושאין לו ברירה אלא להתנזר מחברת בני האדם, למצוא לעצמו מערה קטנה וסיזיפית, מן מקום מבודד שמנותק מהעולם שבחוץ, שבו לא יאלץ להעמיד במבחן את בני התמותה, שאין להם שום כלים להתמודד עם עוצמת הכריזמה שמפעפעת ממנו ו.. אה, בעצם רגע.
האם מישהו למעלה יבין שזמן המסך של ליאל מוגזם להפליא, ושהשיחות שלו בחדר האח הן כמוסת הרדמה אפקטיבית במיוחד? האם אנחנו מוכנים להסכים שבמידה ש"האח" לא מתכוון להראות לנו את ההערה של סתיו על הכרס שלו, מן הראוי ששום אזכור שלה לא ייכנס לעולם לפרקים הערוכים? בברכת "אל תפנו אליי", תהיו חזקים.