בתום משפט ארוך ומורכב, השחקן דני מסטרסון הורשע הלילה (ד') בשני סעיפי אונס בכפייה, ועשוי לקבל עד 30 שנות מאסר - כך דיווח אתר "וראייטי". על פי הדיווחים, חבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעה פה אחד בנוגע לאישום השלישי, ונקלע למבוי סתום.
1 צפייה בגלריה
דני מסטרסון
דני מסטרסון
דני מסטרסון
(צילום: AP)
על פי כתב התביעה, השחקן אנס שלוש נשים, בהן את חברתו לשעבר, בביתו שבהוליווד בין השנים 2001 ל-2003, בעוד כנסיית הסיינטולוגיה - ששתיים מהן היו חברות בה - לחצה עליהן שלא לחשוף את הפרשה לאורך שנים רבות. מסטרסון בן ה-47, שזכור כהייד בתוכנית "מופע שנות ה-70", טען במהלך המשפט לחפותו ועורך דינו גרס שכל המעשים היו בהסכמה.
לאחר הקראת פסק הדין, שופטת בית המשפט הורתה על מעצרו של השחקן, ודחתה כל בקשה לשחררו לחופשי ו/או להשאירו במעקב אלקטרוני עד לפרסום גזר הדין ב-4 באוגוסט. הרשעתו מגיעה לאחר שבחודש נובמבר האחרון רוב חבר המושבעים הצביע לזיכוי של מסטרסון מכל שלושת הסעיפים.
במהלך המשפט הראשון שנערך באוקטובר 2022, אחת המתלוננות מסרה את עדותה הראשונה ופרצה בבכי בעת ששחזרה את גרסתה לאירועים שהתרחשו בשנת 2003. "התעוררתי במיטה של מסטרסון כשהוא מעליי וחודר לתוכי", העידה המתלוננת, שביקשה להישאר בעילום. "לא יכולתי לנשום. הוא לחץ ממש בכוח, חשבתי שאני עומדת למות".
במשפט נגדו העידו המתלוננות כי הרגישו חלשות ומטושטשות בעקבות משקה שהכין להן מסטרסון, אך התובעות לא טענו באופן רשמי שהשחקן הכניס משהו לשתייה שלהן. בדצמבר 2022 הוכרז על פסילתו של המשפט ונקבע משפט חוזר, לאחר שהמושבעים לא הגיעו להחלטה פה אחד, ואף נטו לזיכויו בכל אחד משלושת הסעיפים בהם הוא מואשם.
במשפט החוזר הנוכחי, שנפתח במרץ 2023, התביעה שינתה את גישתה ונטען כי "הנאשם סימם את קורבנותיו כדי להיות בשליטה", כאשר התובעת הראשית הוסיפה ואמרה: "הוא עושה זאת בשביל לשלוט בהן פיזית, לקחת מהן את היכולת להסכים". כעת, כאמור, השחקן הורשע.
מסטרסון שיחק בין 1998 ל-2006 בסדרה הפופולרית "מופע שנות ה-70" לצד כוכבים כמו מילה קוניס ואשטון קוצ'ר. כמו כן, הוא כיכב יחד עם האחרון בסדרה "החווה" של נטפליקס, עד שפוטר ב-2017 בעקבות ההאשמות שאנס ארבע נשים. בתגובה לכך, טען כי "רשויות החוק חקרו את הטענות הללו לפני למעלה מ-15 שנה וקבעו כי הן חסרות ראיות". ב-2020 נעצר לראשונה באשמת שלושת סעיפי האונס של שלוש הנשים.