אין ספק שהאנגלים הם האומה עם הפרופורציות הבריאות ביותר על פני כדור הארץ. הם יכולים לעסוק באותה מידה של רצינות בברקזיט, במשפחת המלוכה ובמשפט דיבה שאשת כדורגלן אחד תובעת אשת כדורגלן אחר. ולמה לא בעצם? מה יש, המציאות עצמה כבר מזמן שברה את כל שיאי הגיחוך וההשטחה, אף אירוע לא משמעותי יותר מהאחר ואיש לא ערב לנו שהאנרגיה שלנו מושקעת במקומות החשובים. וזה הכי עמוק שזה עומד להיות בדקות הקרובות, כי "ורדי נגד רוני", דרמת המשפט של ערוץ 4 הבריטי שעלתה השבוע ב-HOT, היא נגיסה עסיסית ומושקעת באחת מפרשיות הגנון היותר צהובות שהסעירה את בריטניה בשנה שעברה.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ורדי נגד רוני"
מתוך "ורדי נגד רוני"
מתוך "ורדי נגד רוני"
(צילום: באדיבות HOT)
קולין רוני, אשתו של כוכב הכדורגל בדימוס, וויין רוני, ניהלה שני חשבונות אינסטגרם מקבילים, כיאה לסלבריטאית מתפקדת. האחד ציבורי, לצורכי משפיענות וקידום, והשני פרטי, לצורכי שיתוף עם 300 האנשים הקרובים אליה. בשלב מסוים היא שמה לב שפוסטים מהחשבון הפרטי מודלפים לצהובון "הסאן". חשדה נפל על אשת כדורגלן אחרת - רבקה ורדי, הנשואה לג'יימי ורדי, ושהייתה אחת העוקבות בחשבון הפרטי. היא עשתה מה שכל אדם שפוי יהיה עושה - חסמה את כל העוקבים האחרים מהסטוריז שלה, השאירה רק ורדי כצופה יחידה והתחילה להעלות פוסטים מזויפים. אחד מהם מצא את דרכו אל "הסאן" וזה הספיק לרוני כדי להעלות פוסט חגיגי שבו היא מפנה אצבע מאשימה כלפי ורדי ומכריזה שהיא המדליפה. ורדי, שמיד זכתה למתקפת השמצות ציבורית, כל כך נעלבה, שהיא החליטה לתבוע את רוני בבית המשפט של הממלכה המאוחדת, שהוא הערכאה העליונה ביותר באנגליה, בניסיון לנקות את שמה.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
לא נספיילר את הסוף למי שלא נחשף לסיפור כשהוא כיכב במדורי האקטואליה, אבל די לומר שההשקעה בשני הפרקים של "ורדי נגד רוני" עומדת ביחס הפוך לחשיבות האירוע, ורק על זה מגיעה לאנגלים סוג של טפיחה על השכם. התסריט מבוסס על תמלילים אמיתיים מהמשפט והתבטאויות שאכן נעשו בהקשר שלו מחוץ לכותלי בית המשפט המלכותי, וגם הם מטופשים בדיוק במידה שתהפוך אותם לפיסת רכילות מענגת. הודות למודעות העצמית של יוצרי הסדרה, שמכירים בעובדה שהם ממחיזים אייטם ממדור חברה ולא מתיימרים לרגע לטעון אותו במשמעויות נוספות, אנחנו מקבלים את הדבר עצמו - מנוחה נכונה לאונות.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ורדי נגד רוני"
מתוך "ורדי נגד רוני"
מתוך "ורדי נגד רוני"
(צילום: באדיבות HOT)
זה לא הופך את הטיפול באירוע למזלזל או מחופף, ולראיה מייקל שין ("הסקס של מאסטרס", "פרוסט ניקסון") הטריח את עצמו ובא לשמש בתפקיד עורך הדין של רוני, פאה לבנה מתולתלת והכול, ואליו מצטרפות זוכת פרס הבאפט"א שאנל קארסוול ונטליה טנה ("הארי פוטר") בתפקידים הראשיים. הדעת נודדת בהכרח למשפט סנסציוני אחר שקיבל לא מזמן סדרה משלו, "דפ נגד הרד". בניגוד ל"ורדי נגד רוני", בסדרת הדוקו שעלתה בנטפליקס נערכו קטעים מצולמים מהמשפט האמיתי וקובצו לכדי סיכום הפרשייה, פלוס בונוס מפוקפק - אמירה מבולבלת ונסערת על האופן שבו הרשתות החברתיות השפיעו על תוצאות המשפט. לעומת "דפ נגד הרד", שלוקחת את עצמה כל כך ברצינות, "ורדי נגד רוני" לא מנסה להטיף לנו או ליישר את העניבה האינטלקטואלית שלה כשהיא מחטטת באשפה של "הסאן". היא יודעת מה היא והיא חיה עם זה בשלום.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ורדי נגד רוני"
מתוך "ורדי נגד רוני"
מתוך "ורדי נגד רוני"
(צילום: באדיבות HOT ו-NEXT TV)
"וואגתה כריסטי", זהו הכינוי שהעניקה התקשורת לפרשייה, הלחם של מחברת ספרי המתח המפורסמת ו-WAG (Wifes and Girlfriends), הקיצור שמכוון אל בנות הזוג של כדורגלנים. הקטע המסיים של הפרק השני מרמז שהמשפט הזה, ראוותני ומגוחך ככל שיהיה, הוא בסך הכול עוד חוליה במשחק הנצחי במשולש הרומנטי קהל-תקשורת-סלבריטאים. ורדי ורוני כבר הבטיחו לעצמן את המשך הסיקור התקשורתי בסרטי דוקו נפרדים לכל אחת מהן, מה שאומר שלפחות שלושת מיליון הליש"ט שוורדי השקיעה בהוצאות המשפט אולי ישתלמו לה ולקולגות שלה (ולנו!) יום אחד.