הסופר היפני חתן פרס נובל קנזבורו אואה הלך לעולמו בגיל 88 לפני כעשרה ימים, ב-3 במרץ, בעוד הידיעה על מותו פורסמה הבוקר (ב') בסוכנות הידיעות רויטרס. "קנזבורו מת בשיבה טובה בביתו ב-3 במרץ, בשעת לילה מאוחרת", אישר המו"ל של הסופר.
1 צפייה בגלריה
קנזאבורו אואה
קנזאבורו אואה
קנזבורו אואה
(צילום: China Photos ,Getty Images)
קנזבורו אואה נולד ב-1935 באי שיקוקו בצד המערבי של יפן, עד שעזב את הכפר לטובת לימודי ספרות צרפתית באוניברסיטת טוקיו. כבר בהיותו סטודנט פרסם מאמרים וסיפורים, ובשנת 1958 זכה בפרס היוקרתי של יפן לסופרים צעירים. באותה שנה פרסם גם את הרומן הראשון שלו. אואה היה ידוע בשל ספריו הפוליטיים שקראו תיגר על התרבות היפנית המודרנית, שבהם הוא האשים את יפן במלחמת העולם השנייה.
בשנת 1994 זכה בפרס נובל לספרות, כאשר וועדת השופטים נימקו את זכייתו: "בכוחו הפואטי יצר עולם בדיוני שבו החיים והמיתוס יוצרים תמונה מדאיגה של המצב האנושי כיום". עיסוקו של אואה בנושאים פוליטיים, לצד התנגדותו המוצהרת לחימוש כוחות ההגנה של יפן, הובילו להשמצתו פעמים רבות ואף לאיומי מוות על חייו מפעילי ימין.
בין ספריו הבולטים נמנים שלושה רומנים שתורגמו גם לשפה האנגלית: Hiroshima Notes, A Personal Matter ו-The Silent Cry. קובץ סיפוריו "האילוף" (Shiiku) תורגם לעברית ויצא ב-2020. בשנים האחרונות פעל הסופר למען זכויותיהם של בעלי מוגבלות, ונגד תיקון החוקה הפציפיסטית, לדבריו, של יפן.