המוזיקאי אנדי רורק, שהיה הבסיסט של להקת הסמית'ס במשך רוב שנות קיומה, הלך לעולמו בגיל 59 אחרי מאבק בסרטן הלבלב.
1 צפייה בגלריה
אנדי רורק
אנדי רורק
אנדי רורק
(Diane Bondareff/Invision/AP)
"בצער רב אנו מודיעים על מותו של אנדי רורק אחרי התמודדות ארוכה עם מחלת סרטן הלבלב", פרסם היום (ו') גיטריסט הסמית'ס ג'וני מאר במדיה החברתית, "אנדי תמיד ייזכר כנשמה נדיבה ויפהפייה על ידי מי שהכיר אותו, וכמוזיקאי מוכשר ביותר על ידי מעריצי המוזיקה".
רורק הקים את הסמית'ס בתחילת שנות ה-80 יחד עם חבר ילדותו מאר, ובהמשך ההרכב מצא גם סולן בדמותו של מוריסי. הסמית'ס זכו להצלחה רבה בבריטניה ובעולם, אולם רורק נאבק בהתמכרות להרואין, ובשלב מסוים אף פוטר מהלהקה - והוחזר אליה אחרי שבועיים.
עם התפרקות הלהקה ב-1987, עבר רורק לנגן בס עבור שלל אמנים מובילים, ביניהם שינייד אוקונור, הפריטנדרס ואיאן בראון, סולן להקת סטון רוזס. במהלך שנות ה-90 תבעו רורק והמתופף של הסמית'ס מייק ג'ויס את חבריהם ללהקה מוריסי ומאר, בטענה שהם זכאים לנתח מהתמלוגים. אולם רורק, ששוב היה מכור להרואין באותה תקופה והיה זקוק לכסף, התפשר מחוץ לכותלי בית המשפט על סכום של 83 אלף ליש"ט ו-10 אחוזים מהתמלוגים העתידיים של הלהקה, בעוד שג'ויס התפשר בשלב מאוחר יותר וזכה לסכום נכבד בהרבה.
בהמשך הקריירה שלו הקים רורק הרכב יחד עם פיטר הוק (ניו אורדר) ומאני (הסטון רוזס), והרכב עם דולורס או'ריורדן (הקראנבריס), והיה ממארגני סדרת מופעי הצדקה Manchester v Cancer.