אם יש ז'אנר טלוויזיוני שהפך עם השנים למעבדת המדע, גן המשחקים וכרית הפלוצים של האנושות, זה כנראה ריאליטי הרומנטי, שידוכים, זוגיות וכל היופי הזה. נדמה שאין בלון ניסוי שמפיקי הז'אנר לא הפריחו, כשהם לא בוחלים בדבר. נטפליקס הפכה לבית הגידול העיקרי של אלה - פעם אלו אחים שמגיעים יחד להשתדך, דרך בני זוג שמגיעים כדי להכריח את בני הזוג שלהם להתחתן איתם ועד רווקים שנאסר עליהם לקיים יחסי מין. הפעם זאת טכנולוגיית הדיפ פייק, זאת שלא ירחק היום והיא תהפוך את חיינו לפרק של "מראה שחורה" (פרק מוצלח מאלו של העונה האחרונה, יש לקוות), ותצניח אותם אל בלילת פייק ניוז בוצית ומכוערת. "אמת או אהבה", הריאליטי דובר הספרדית שעלה אתמול בנטפליקס, מציע לחמישה זוגות לשים את אהבתם הנצחית בכפה של הטכנולוגיה ולראות מי ישרוד.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אמת או אהבה"
מתוך "אמת או אהבה"
מצליחה לעורר איזה הרהור על האופן שבו אנחנו צורכים את המציאות שלנו. מתוך "אמת או אהבה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
חמישה זוגות עם פז"מ כזה או אחר מופרדים לשתי וילות, כל אחד מבני הזוג בווילה אחרת, שם מחכים להם, חושניים ועוגבניים, חמישה רווקים ורווקות שינסו לפתות אותם לבגוד בבני הזוג שלהם, או כמו שאוהבים לקרוא לזה במדע הריאליטי, "לבחון את מערכת היחסים הקבועה שלהם". במקביל הם יאלצו לצפות בסרטונים של בני הזוג שלהם בווילה השנייה, חלקם אמיתיים, חלקם מזויפים, ולקבוע אם הם קרו באמת או נטוו במרתף הדיפ-פייק כדי לערער את ביטחונם זה בזה. בני הזוג שיצליחו לקבוע (בנפרד) את אמינותם של מספר הסרטונים הגבוה ביותר, יצאו בצד השני עם מאה אלף יורו. האם הם עדיין יצאו משם כזוג? זאת כבר שאלה אחרת.
לביקורות טלוויזיה נוספות:
את ההמשך אתם יכולים לנחש בעצמכם, במידה זו או אחרת של דיוק. בתחילת העונה הזוגות הנבחרים מתייצבים ביער אפל בשעת לילה, דומעים בחשש ואף מתייפחים כשהם מבינים מה מונח פה על הכף ומה הם עלולים להפסיד, אבל חמש דקות מאוחר יותר, כשהם פוגשים את החברים החדשים שלהם, הם כבר מוכנים ומזומנים "לבחון את אהבתם". בשלב הבא כולם מתכנסים ב"חדר הלבן", שם כל אחד בתורו צופה בסרטוני '50 גוונים של קרינג'', בהם בן או בת הזוג מתמנגלים ואף למעלה מזה עם אנשים זרים ומלכלכים על בני הזוג הרשמיים שלהם. זאת כמובן המטרה הרשמית של הסדרה - אספקת ויזואלי של בני זוג המומים, זועמים ונבגדים, למרות שרוב הסיכויים שאף אחד מהם לא בגד בשלב הזה. אבל מתחת לשכבת הטראש הזאת מסתתרת אמת מרה: זה העידן אליו אנחנו צועדים, אי אפשר להאמין יותר בכלום.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אמת או אהבה"
מתוך "אמת או אהבה"
המחשבה שתוכנית ריאליטי יכולה לפורר מערכת יחסים, היא כמעט בלתי נסבלת. מתוך "אמת או אהבה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מבלי לספיילר יתר על המידה, אפשר לציין שכדור השלג הזה לא עוצר שם. התגובה של גבר או אישה, שהרגע ראו סרטון של בן הזוג שלהם מפלרטט ואף נענה לאדם מושך אחר שהוא לא מכיר, אפילו אם הם יודעים שקיים סיכוי יותר מסביר שהסרטון מזויף, היא שיעור מאלף למדיי על הקלות בה אפשר לתעתע ברגשות שלנו. נאמר רק שבשלב מסוים המפיקים כבר יכלו להרשות לעצמם לקצץ בתקציב עריכת סרטוני הדי-פייק ולהפנות את המשאבים לאפיקים יצירתיים אחרים כמו רעיונות נוספים למשחקים מיניים בין תושבי הווילות או סגנונות עיצוב שיער נוספים עבור המנחה. הנקמה ב"אמת או אהבה" הוגשה חמה, חמה מאוד.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אמת או אהבה"
מתוך "אמת או אהבה"
שיעור על הקלות בה אפשר לתעתע ברגשות שלנו. מתוך "אמת או אהבה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מכיוון שבכל זאת יש לנו עסק עם זיבלון נטפליקסאי, אי אפשר לצפות מהליהוק או מהעריכה שיצליחו להעמיק מעבר לדרמה השטחית של בני זוג נבגדים ובוגדים. אבל כמעט בלי כוונה "אמת או אהבה" מצליחה להניח את הצופה בכורסא העמוקה והבלתי נוחה של המתמודדים, כשהם צופים בסרטונים המפלילים, ולגרום לו לתהות מה היה חש לו היה בנעליהם.
4 צפייה בגלריה
מתוך "אמת או אהבה"
מתוך "אמת או אהבה"
מצליחה להניח את הצופה בכורסא של המתמודדים ולגרום לו לתהות מה היה חש לו היה בנעליהם. מתוך "אמת או אהבה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מערכות יחסים מתפוררות, לא משנה כמה חזקות היו מלכתחילה, אינן מראה נאה בדרך כלל, והמחשבה שתוכנית ריאליטי מסחרית שכולה בידור וגריפת רווחים, יכולה לפורר מערכת יחסים (בהנחה שהסדרה אינה מבוימת או מבושלת כמו הטכנולוגיה שהיא מציבה בחזיתה) ולהפריד בין בני זוג, היא כמעט בלתי נסבלת. מתוך שלא לשמה, "אמת או אהבה" באה לשמה, והיא מצליחה, למרות הטלנובלה, לעורר איזה הרהור על האופן שבו אנחנו צורכים את המציאות שלנו. אבל אל חשש, גם אם לא תקדישו את שעותיכם היפות לצפייה בריאליטי הזה, סביר להניח שבמוקדם או מאוחר תלמדו את השיעור הזה מהחיים עצמם.