מנחה תוכנית הבוקר הבריטית הפופולרית "הבוקר הזה" ב-ITV, פיליפ סקופילד, הודיע רשמית בסוף השבוע האחרון על התפטרותו מרשת הטלוויזיה, לאחר שהודה כי שיקר כשהכחיש שניהל מערכת יחסים עם קולגה הצעיר ממנו במספר שנים, בזמן שהיה נשוי. "אני מצטער ששיקרתי בנוגע למערכת היחסים. אכן ניהלנו מערכת יחסים בהסכמה", מסר סקופילד ל"דיילי מייל". "אני מודע לכך ששיקרתי למעסיקיי, לעמיתים שלי ולחבריי, לתקשורת ולפיכך גם לציבור, והכי חשוב - למשפחה שלי. אני מאוד מצטער".
1 צפייה בגלריה
פיליפ סקופילד
פיליפ סקופילד
פיליפ סקופילד
(צילום: Gareth Cattermole / Staff)
הצהרתו של המנחה מגיעה כשבוע וחצי לאחר שעזב במפתיע את תוכנית "הבוקר הזה". בעוד רבים ייחסו את עזיבתו לסכסוך עם שותפתו לתוכנית, המנחה הולי ווילובי, החלו במקביל לצוף דיווחים כי המגיש ניהל רומן עם צעיר בהפקה. סקופילד הכחיש את הטענות בתוקף, אך כעת כאמור הודה ששיקר, אולם ביקש להדגיש כי "בניגוד לשמועות, רק הכרתי את הבחור כשהיה נער, ונתבקשתי לעזור לו להיכנס לעסקי הטלוויזיה. רק אחרי שהחל לעבוד בתוכנית הפכו היחסים בינינו ליותר מסתם ידידות. זה לא היה חכם, אבל גם לא בלתי-חוקי, ועכשיו זה נגמר".
סקופילד חתם את הצהרתו בהודעה כי הוא מתפטר באופן רשמי מהרשת ומודה לה על כל ההזדמנויות שהעניקה לו, והוסיף: "אקדיש זמן להרהר בשיקול הדעת הלקוי שהפעלתי כשנכנסתי למערכת היחסים הזו, וכשהחלטתי לשקר לגביה".
אימון הולמס, אשר מנחה את התוכנית בימי שישי, הגיב לדברים ואמר: "הוליכו אותנו שולל, הפרשה הזאת גרמה לנו להרגיש טיפשים. הוא סיפר לנו שקרים מוחלטים, ולצערנו האמנו לו. היו אנשים בהנהלה שידעו איזה מין אדם הוא, ומעולם לא נקטו פעולה בשביל למנוע ממנו לנצל את מעמדו". טרם יצאה הודעה רשמית בנוגע למי שעתיד להחליף את קופילד בתפקיד, אך כבר ביום שישי האחרון נכנסה לנעליו המנחה אליסון האמונד, שעל פי השמועות הינה מועמדת מובילה לתפוס את מקומו.
סקופילד בן ה-61 הגיש את "הבוקר הזה" מאז 2002. ב-2009 הצטרפה אליו המגישה הולי ווילובי, ולאורך הקריירה שלו אף זכה בפרסים על הנחייתה. לפני שלוש שנים יצא המנחה מהארון. "בתמיכתן של אשתי ובנותיי, הצלחתי להתמודד עם העובדה שאני הומו", כתב בזמנו, "זה משהו שגרם להרבה שיחות שוברות לב. המשפחה שלי חיבקה אותי כל כך חזק, למרות הבלבול והכאב".