אחת המתמודדות האהובות והמוערכות שנכנסו העונה לבית "האח הגדול", אתי ייטב, הודחה אתמול (שבת) מהבית שבנווה אילן. ייטב בת 68 מנחמיה, אמא לשלושה ילדים וסבתא לארבעה נכדים, הצליחה להגיע רחוק מאוד בתוכנית הריאליטי, פסע מעשרות הגדולים שעליהם הוכרז אמש. ההדחה תפסה אותה בסוג של הפתעה, היא מספרת בריאיון ל-ynet: "קיבלתי את ההדחה ברגשות מעורבים. זה עלה לי בראש שאודח אבל לא העזתי להגיד לאף אחד.
3 צפייה בגלריה
אתי ייטב
אתי ייטב
אתי ייטב
(צילום: רן יחזקאל)
"כשאורי כהן ושיר הודחו קצת נרגעתי, אבל כשהרשימה התחילה להתקדם וראיתי שהשם שלי בושש להגיע, תיארתי לעצמי שזו תהיה אני. בסך הכול הבנתי שזה המשחק וצריך לשחק אותו עד הסוף. הבחירה נעשתה בצורה הכי דמוקרטית שיכולה להיות", היא משתפת.
עדן שהייתה פחות דומיננטית נשארה. הופתעת? "אין מה להשוות מבחינת פרק הזמן ומה שהיה לי להביא, סביר להניח שקולות מסוימים עברו אליה ואני לא יודעת בכמה הצבעות הפסדתי אבל אני מכבדת. לומר מי יותר טוב? אין לי צל של ספק שאני הייתי יותר משמעותית ממנה".
התאכזבת? "אם אומר שלא אני אשקר משום שכל הבית היה בטוח שהיא הולכת ולא אני, אבל הבית הזה כולו הפתעות, והנה הייתה עוד הפתעה אחת".
ניתן לומר כי ייטב הייתה קונצנזוס מאוד גדול בבית "האח הגדול" ומחוצה לו בעיקר בזכות הדרך שלה שהתנגדה לחרמות ועודדה שיח מכבד, אולם רגע אחד שבו הדיירת ריקי, חרדית לשעבר שיצאה בשאלה, ביקשה לשתף את ייטב בעברה, ובו ייטב סירבה להקשיב, גרר ביקורת.
"היא הגיעה בכניסה שלה ועטה על כל הדיירים לספר את הסיפורים שלה, והיא עשתה את זה כל כך אינטנסיבי ושיתפה המון אינפורמציה במעט זמן. בימים הראשונים ספגתי וספגתי ואפילו אמרתי לה שהיא עושה את זה חזק ושתרגיע, היא אמרה שהיא תוריד קצת, אבל האינפורמציה שלה לא פשוטה לעיכול. אתה צריך זמן כדי להבין את כל מה שהיא עברה בחיים, ואני לא יכולתי להכיל. חששתי שהיא תפגע באוכלוסייה מסוימת והבנתי שבהחלט הייתה פגיעה במגזר בזה. ואני חששתי לה, חששתי שהיא תקבל ריקושטים והעדפתי לא לשמוע כדי שהיא לא תאמר אותם. נשאיר אותה בכבודה ואני אשאר עם החשיבה שלי".
למה את ריקי לא הכלת ואת סתיו כן? "אין מה להשוות. מה שסתיו סיפרה לי במשך חודשיים זה בדיוק מה שריקי ניסתה לעשות בכמה ימים. זה היה בלתי אפשרי להכיל. היא הלבישה את זה עליי בפרק זמן קצר ביותר. לריקי היו סיפורים מסמרי שיער ואי-אפשר להכיל כאלה. זה לא שאני לא מאמינה, זה שלה וזה בכלל לא שלי. אני חששתי לה כי הסיפורים היו קשים מהמגזר שממנו היא באה. זה היה נטו מדאגה. וגם דאגתי לקהילה עצמה כי אי-אפשר להגיד באופן גורף שאנחנו החילונים מצטיירים שם כמפלצות".
לאורך כל העונה היית מאוד סובלנית לסתיו עד השבוע האחרון. למה? "אני הקשבתי לה לאורך כל הדרך. הייתי לצידה והיא הייתה לצידי, הדרך שלה לא נראית לי וגם אמרתי לה. אני אוהבת שהיא עומדת על העקרונות שלה והיא יודעת לעשות את זה היטב, הדרך שלה לא לרוחי ולא לטעמי, אבל זה שלה. העניין עם הקפה לא היה לטעמי, זה היה ניצול מצוקה של חבר'ה צעירים שכנראה מכורים לקפאין, בזמן שהקפה הזה יכול להועיל ואתה שותה לעצמך בלבד, זה לא לרוחי. אם היא הייתה לוקחת לעצמה משהו כשאנשים לא במצוקה, אני חושבת שלא הייתי מגיבה ככה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
אם אנשים התחברו לדמות הזאת, עם האמירות והלוק והפרובוקטיביות, עם כל מה שהיא מביאה - זה שלהם. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)
אם סתיו תזכה איך תקבלי את זה? "כל אדם בחוץ מתחבר לדמות מסוימת. סתיו עברה המון הדחות, מה שמעיד על דברים חיוביים ואם אנשים התחברו לדמות הזאת, עם האמירות והלוק והפרובוקטיביות, עם כל מה שהיא מביאה - זה שלהם. אני מאוד הייתי רוצה שיובל מעתוק תזכה. יש בה סוג של תמימות וטוב לב באמת ראוי לציון. אהבתי מאוד את התמימות שלה, משום שיש אנשים תמימים שלא יודעים להגדיר את עצמם ככה, היא יודעת להגיד 'אני לא מבינה', 'אני לא יודעת'. זה סוג של תמימות אחר ושונה והיא תורמת הרבה לבית".
היית דמות מאוד דומיננטית. יודעת להסביר למה? "אני הרפתקנית ואמרתי שאני אוהבת חוויות. באתי להראות שגם מבוגרים יכולים לנצח ולחלום. וגם אם אתה יוצא לפנסיה, אתה יכול להיות יעיל בתחומים ולנצל את היתרונות. לא נכנסתי כאמא ולא כמורה, נכנסתי כאתי ייטב ורציתי שישפטו אותי לגופו של עניין. הייתי בגוב האריות של צעירים חסרי מנוח ואני מצידי מאוד מתחברת לכל גיל ויכולה להסתדר עם כולם. האמנתי שאני יכולה. הם אמרו לי שחשבו בהתחלה שאני מבוגרת כזאת שהביאו בשביל הפורמט ואני שמחה שהשארתי חותם חיובי. צריך להיות אופטימיים".
איך היו התגובות בחוץ? "אני מאוד שמחה. עוד לא הספקתי לחוש את החוץ אבל במינימום, ובמיקרו שראיתי, קיבלתי כל כך הרבה מחמאות. אני חושבת שמה שצריך ללמד וללכת עם זה שבעזרת דיבור אפשר להגיע לשיח. לא חייבים להסכים על כל דבר ואם נלמד להקשיב, ללמוד את המצוקה של האחר רק ובשלווה - הכול פונקציה של דרך. איך הדברים נאמרים. דברי חכמים בנחת נשמעים. ואם הצלחתי להעביר שאפשר לקיים שיח אנושי מכבד, סובלני בין אנשים בעזרת דיבור עם דרך ארץ. יש לנו מדינה נפלאה שאני חולה עליה".
אחד הקשיים של ייטב בבית היו בלתי נראים - תחזוק הציפורניים שלה. "כבר 25 שנה שאני בונה אותן. אחת הדילמות הכי קשות שלי ב'האח הגדול' הייתה לתחזק אותן, ניצלתי כישרונות כשהן נשברו לי, והצלחנו לעשות להן עזרה ראשונה. היה לי תקציב של מאתיים שקל שזכיתי בהם וקיבלתי חומרים לטובת העניין. סתיו וליאל ניסו בכל פעם לתקן קצת הצלחנו להסתדר".
3 צפייה בגלריה
מתוך "האח הגדול"
מתוך "האח הגדול"
מה שצריך ללמד וללכת עם זה שבעזרת דיבור אפשר להגיע לשיח. מתוך "האח הגדול"
(צילום מסך, באדיבות רשת)
ייטב, ששימשה כמורה יותר משלושה עשורים, יצאה מהבית אמש ונקלעה היישר לנושאים האקטואליים שאחד מהם הוא עניין הצבת המצלמות בגנים ובבתי הספר. בריאיון היא משתפת כי היא מתנגדת להצבת מצלמות. "את האמינות של מורה או גננת אפשר לחוש בשיחה הראשונה. מורה לא מתעסק רק עם התלמידים או ההורים אלא עם המערכת. בין מורה לכיתה דרושה אינטימיות וזו לא יכולה להתקיים עם מצלמות".
גם בגני הילדים עם כל מה שקורה עכשיו? "גם בגנים אפשר לזהות באינטואיציות ואם עולה החשד הקטן ביותר, אפשר לבדוק את זה, לאו דווקא עם מצלמות. בכיתה, בגן צריך את האינטימיות והחמימות הזאת והמצלמה בעיניי הורסת את זה. אני הייתי מאפשרת את האינטימיות שתיווצר מתוך כבוד של הגננת והמורה עם התלמידים".