השחקנית לאה רמיני הגישה תביעה לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס נגד כנסיית הסיינטולוגיה בגין הטרדה והשמצה, כך דיווח היום (ד') "וראייטי".
1 צפייה בגלריה
ליה רמיני
ליה רמיני
ליה רמיני
(צילום: Leah Remini )
רמיני, שפרשה בשנת 2013 מארגון הסיינטולוגיה שבו הייתה חברה, ושנחשבת מאז לאחת מהמבקרות הגדולות שלו, טוענת כי מי שמעז לצאת נגד הכנסייה חווה על בשרו "סדרת פעולות תגמול". בכתב האישום שהוגש על ידה נטען כי "עברה הטרדה, הייתה נתונה תחת מעקב וקיבלה איומים", וסיפרה כי הפכה לקורבן של הפצת שמועות זדוניות.
התלונה מתייחסת בין היתר ליו"ר הכנסייה, דייויד מיסקביג', כאשר לפי הדיווחים רמיני דורשת פיצויים (שטרם הוגדרו) התחייבות "להפסיק לאלתר את ההטרדות, ההשמצה וכל התנהגות בלתי חוקית נוספת". בהצהרה הרשמית כתבה השחקנית כי היא נתונה "לעינויים פסיכולוגיים" ב-17 השנים האחרונות, מאז שהעלתה לראשונה חששות בנוגע להיעדרות אשתו של מיסקביג' מחתונתם של קייטי הולמס וטום קרוז, שלקחו בזמנו חלק בארגון.
"אני מקווה להגן על הזכויות שלי כפי שדוגל החוק בארצות הברית ולדווח על העובדות של כנסיית הסיינטולוגיה ", אמרה רמיני. "לנופף בדגל הדת לא מעניק לאף אחד את הזכות להפחיד, להטריד ולהתעלל. למעלה מ-200 חשבונות טוויטר מצייצים מידע שקרי ומעליב", הוסיפה.
עוד אמרה רמיני כי הכנסייה עקבה אחריה במשך שנים על ידי חוקרים פרטיים, בעיקר בזמן שהותה בניו יורק. לפי התלונה שהגישה, הודעה מאחד החוקרים צוטטה והראתה כי תוכנן להרוג אותה. בנוסף לכך, השחקנית מבציעה על מספר מקרים בהם ניסו לפרוץ לביתה לכאורה. "בשנת 2022 התייצבו בביתה של רמיני אנשי צוות שטענו כי הגיעו להתקין שירות אבטחה בחינם", נכתב בתביעה. "במציאות, ובהתבסס על מידע, הכנסייה שכרה אותם בשביל להטמין ציוד שיאפשר להם לרגל אחריה".
התביעה מגיעה לאחר שהשחקן דני מסטרסון, חבר הכנסייה, ממתין לגזר הדין לאחר שנמצא אשם באונס שתי נשים בביתו בלוס אנג'לס בתחילת שנות ה-2000. מטעם הארגון טרם נמסרה תגובה רשמית בנושא.
בסוף שנות ה-90 זכתה רמיני להכרה בינלאומית כשלוהקה לתפקיד הראשי בסדרה "מלך השכונה" שבה כיכבה במשך תשע עונות, עד ירידתה. השחקנית הייתה חברה בכנסייה במשך רוב חייה, וכאמור לאורך השנים פעלה במטרה לחשוף את מנגנוני הדיכוי של התנועה לציבור, בין היתר בספרה האוטוביוגרפי Troublemaker: Surviving Hollywood and Scientology, והסדרה התיעודית "ליה רמיני והסיינטולוגיה".