נפתח את מבזק החדשות הטובות עם הכוכב שלנו, טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שלא מפסיק להפתיע אותנו עם תמונות המציגות את יופיו המרהיב של היקום האינסופי, והפעם הוא מספק לנו תמונות של כוכבים חדשים.
בתמונה תועדה התפרצות נדירה של זוג כוכבים צעירים מאוד, שנקראים Herbig-Haro 46/47, ושייכים לאחד האזורים המרהיבים ביותר בשביל החלב. פרט ליופי עוצר הנשימה, יש להם גם ערך רב מבחינה מדעית, כיוון שהם יכולים לסייע לנו להבין יותר על היווצרותם של כוכבים חדשים, שתהליכם מורכב תחילה מענן צפוף ומלא בגז ואבק, שקורס תחת כוח המשיכה שלהם ומתחיל להסתובב.
בזכות האינפרא-אדום של ג'יימס ווב, אנחנו יכולים להציץ אל תוך האבק, ולראות בבהירות את היווצרות הכוכב. "התינוקות החדשים" בשביל החלב הם רק בני כמה אלפי שנים, כשתהליך היווצרות של כוכב בוגר יכול להגיע למיליוני שנים.
4 צפייה בגלריה
הכוכבים הנולדים
הכוכבים הנולדים
הכוכבים הנולדים
(צילום: NASA, ESA, CSA, J. DePasquale/STScI)
ומהחלל בחזרה לכדור הארץ. חגיגה בשחור ולבן נרשמה בגן החיות של אנגליה, עם הולדת זברת גְּרֶבִי, הזברה המאוימת ביותר בעולם, שמקום מחייתה הטבעי נמצא באפריקה, והיא נמצאת בסכנת הכחדה חמורה.
בשונה משאר מיני הזברות, גרבי גבוהה, עם אוזניים גדולות ופסים צרים יותר. אתמול (יום ב') העולם גם הוא נחשף בצילומי וידאו חדשים לזברה החדשה שהגיחה לאוויר העולם, ושמה זינאבי (ובאמהרית – טיפת גשם), כשהיא מדלגת לה לצד אמה, לאחר שסחבה אותה ברחמה במשך 13 חודשים.
4 צפייה בגלריה
הזברה החדשה
הזברה החדשה
הזברה החדשה
(צילום: WHIPSNADE ZOO)
מדובר על תוספת משמעותית וחיונית לתוכנית הרבייה של המין. כיום ידוע כי יש פחות מ-2,000 זכרים ונקבות של המין הזה שמתרבים בטבע.
ועכשיו, לחברות המוזרה והנפלאה שנצפתה בין פרה ונחש קוברה בסרטון שהפתיע רבים. שהרי קוברה הוא נחש ארסי, שהכשות שלו יכולות להיות קטלניות עבור בעלי חיים ברחבי העולם.
4 צפייה בגלריה
הפרה והקוברה
הפרה והקוברה
הפרה והקוברה
(צילום: Twitter/Susanta Nanda )
לכן, חברות עם יחסי אמון שכאלה בין נחש כזה לבין כל חיה אחרת היא בגדר אירוע נדיר במיוחד. הנחש והפרה נצפו בשדה בהודו, כשהפרה מתקרבת אל הקוברה ומתחילה ללקק אותה. בכל מקרה אחר, כנראה, הקוברה תתקוף את החיה מבלי לחשוב פעמיים, אלא שכמו שניתן לראות בתיעוד - הנחש נשאר די רגוע.
ולסיום, קבלו את זואי החמודה, רק בת 8 מבית חירות, וכבר מדגמנת עבור אמא שלה, צלמת הטבע ובעלי החיים, בעלת השם העולמי, דפנה בן נון. זואי הצטרפה לאמא לצילומי לילה מול ירח, כמעט מלא, בשבוע שעבר במרכז הארץ.
4 צפייה בגלריה
זואי והירח
זואי והירח
זואי והירח
(צילום: דפנה בן נון)
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי