אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הודיעה השבוע על השקת תוכנית חדשה - "ראשונים לתואר". התוכנית מיועדת ל-40 סטודנטים וסטודנטיות מידי שנה, ששני הוריהם אינם בעלי השכלה אקדמית, שירתו שירות צבאי או לאומי מלא (עד חמש שנים ממועד תום השירות), תושבי הפריפריה הגיאוגרפית/חברתית (תינתן עדיפות לתושבי הנגב) ומעוניינים להירשם ללימודי תואר ראשון בכל תחומי מדעי הרוח, החברה, ניהול וסיעוד. שיקול נוסף יינתן למצב סוציואקונומי של המועמדים.
2 צפייה בגלריה
קמפוס אוניברסיטת בן גוריון
קמפוס אוניברסיטת בן גוריון
קמפוס אוניברסיטת בן גוריון
( צילום: דני מכליס)
המתקבלים והמתקבלות יוכלו ליהנות ממלגת שכר לימוד מלאה למשך שלוש שנות לימודיהם באקדמיה וממעטפת של תמיכה הכוללת ליווי אישי, קבוצתי, אקדמי וחברתי מדיקאנט הסטודנטים באוניברסיטה. התוכנית היא בשיתוף קרן ע"ש יוסף וש. קרוליין גרוס לקידום חיילים משוחררים.
באוניברסיטת בן-גוריון אמרו כי המתקבלים לתוכנית "ראשונים לתואר" יהנו גם מתנאי קבלה יחודיים ללימודים בתוכניות האלו, המנגישות אף יותר את האקדמיה לבני הדור הראשון, כאשר בחלק מהתוכניות תתאפשר קבלה עם ציון פסיכומטרי הנמוך מסף הקבלה הרגיל הנדרש לתכנית (במקרים מסוימים עד 100 נקודות פחות), תוספת של עד 17 נקודות למרכיב הכמותי בפסיכומטרי או 10 נקודות פחות בממוצע הבגרות במקרים בהם יש מסלול קבלה לפי בגרות בלבד, זאת בנוסף למסלולים היחודיים לקבלה לאוניברסיטת בן-גוריון כגון מסלול "נתיב לאקדמיה" המחליף את המבחן הפסיכומטרי לצורך קבלה לכל תוכניות הלימוד באוניברסיטה, כולל רפואה.
2 צפייה בגלריה
נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ
נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ
נשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ
(צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב)
"לימודים באוניברסיטה לרכישת תואר אקדמי הם הדרך הטובה ביותר ליצירת מוביליות חברתית. חובתנו, כמוסד השכלה ישראלי וכמי שאמונים על מימוש חזונו של דוד בן-גוריון, להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכל שכבות האוכלוסיה, תוך שמירה על מצוינות אקדמית", הסביר נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ.
" פתיחת שערי האקדמיה לקהלים רבים ומגוונים ככל שניתן, ביניהם דור ראשון להשכלה הגבוהה, הינה חלק מהאג'נדה של אוניברסיטת בן-גוריון", הוסיפה פרופ' ארנה אלמוג, דיקאנט הסטודנטים. הרישום לתוכנית מתבצע בימים אלו, ופתוח עד סוף החודש.