סטודנטיות וסטודנטים בוגרי החינוך החרדי פיתחו מערכת ניהול מידע ייחודית, שתסייע לארגונים חברתיים לשפר את שיטות העבודה היומיומית שלהם, ביניהם ארגון המלווה בעלי צרכים מיוחדים.
המערכת החדשה, שפותחה במסגרת מלגת לימודים בשיתוף מפעל הפיס, תוכנית זרקור וקרן המלגות של עיריית ירושלים, לא רק מותאמת לצרכים האישיים של כל ארגון, אלא גם מהווה הזדמנות ראשונה עבור הסטודנטים הצעירים להתנסות בפיתוח טכנולוגי מעשי.
במהלך שנת הלימודים האחרונה (תשפ"ג), 16 סטודנטים וסטודנטיות להנדסה ולמדעי המחשב, כולם מהחברה החרדית, השתתפו במיזם חדשני במסגרתו זכו לקבל מלגת לימודים שגובהה עד 12,000 שקלים. תוך ליווי צמוד של מרכז כיוון בירושלים, המשתתפים התבקשו לסייע בפיתוח פלטפורמה מאופיינת ומותאמת אישית לארגונים מתחום החינוך והרווחה.
בין העמותות שהשתתפו בפרויקט, נמנית עמותת שתילים, שפועלת לקידום שגשוגם של תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.
"מרבית הסטודנטים לומדים במכללה האקדמית הדסה בירושלים, ואילו הסטודנטיות החלו את לימודיהן באוניברסיטה הפתוחה", מציין נתן ראקוב, מנהל בתוכנית זרקור של עמותת אלומה, המלווה צעירים מהחברה החרדית ללימודים אקדמיים.
הוא הוסיף כי "בזכות המערכת החדשה שפיתחו, העמותות יוכלו לתת מענה מסודר, מהיר ויעיל יותר לאלו הזקוקים לסיוע". לדבריו, "הם עשו מעשה טוב למען החברה, זכו בסיוע כלכלי משמעותי במימון התואר, וקיבלו שורת ניסיון בקורות החיים כבר במהלך לימודיהם".
במקביל, החודש התקיים אירוע הענקת המלגות לסטודנטיות ולסטודנטים משתתפי המיזם במרכז ההכוון התעסוקתי בירושלים. ראקוב אמר כי "המעמד המרגש שסיכם את הסמסטר הוא רק ההתחלה לקראת השתלבות איכותית של צעירות וצעירים חרדים בעולם התעסוקה".