נפתח את מבזק החדשות הטובות עם גילוי מסתורי ומסקרן. גילוף שנהב של בעל חיים מתקופת הקרח נמצא במערה בגרמניה, אלא שאף מדען לא יכול לומר איזו חיה זו. ארכיאולוגים מתלבטים בין אריה לבין דוב, למרות שהגילוף נראה כמו סוס.
"המאובן", בן 35 אלף שנה, הוא הראשון הידוע לחוקרים מהמערה שנחשבת לחלק מאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. המטרה של החוקרים היא לנסות ולהבין איזו חיה התהלכה פה לפני עשרות אלפי שנים.
3 צפייה בגלריה
מה זה? גילוף בעל החיים הלא מוכר
מה זה? גילוף בעל החיים הלא מוכר
מה זה? גילוף בעל החיים הלא מוכר
(צילום: Ria Litzenberg/University of Tubingen)
החוקרים מקווים שבעתיד הקרוב הם יצליחו למצוא עוד שברים על מנת לקבל את הפאזל ההיסטורי. גילוף החיה המסתורית בינתיים מוצג במוזיאון במלזיה.
ועכשיו, ללווייתן גדול סנפיר לבן ונדיר שצולם ליד אוסטרליה. מדובר בלווייתן תינוק שנולד לבן לגמרי, ומומחים תוהים בסקרנות האם מדובר בלווייתן לבקן ונדיר במיוחד.
התצפית נערכה בסוף החודש שעבר, כשהצאצא החדש תועד שוחה צמוד לאמו. צבעם הטבעי של לווייתנים גדולי סנפיר הוא אפור כהה עד שחור, עם כתמים לבנים על הבטן, בשונה מהלווייתן שתועד, שבוהק באור השמש.
3 צפייה בגלריה
הלווייתן הלבקן?
הלווייתן הלבקן?
הלווייתן הלבקן?
(צילום: Jaydyn Mathewswon)
אלא שמדענים לא ממהרים להכריז עליו כלבקן, כי הם טוענים שאולי מדובר בכיסוי שנשאר על החיה בימיה הראשונים מחוץ לרחם האם. הכיסוי אמור להתפוגג כעבור כמה ימים. לכן, זיהוי ודאי יתאפשר רק אם תהיה תצפית נוספת לאורך זמן, שכוללת גם דגימות עור.
ולסיום, חדשות טובות נוספות מהאוקיינוס הגדול. מדענים מצאו לאחרונה מערכת אקולוגית חדשה ולא ידועה, שהסתתרה לה בקרקעית.
3 צפייה בגלריה
עולם תת ימי מדהים
עולם תת ימי מדהים
עולם תת ימי מדהים
(צילום: ROV SuBastian/Schmidt Ocean Institute/CC BY-NC-SA)
רובוט תת ימי מצא את "האוצר" בעומק האוקיינוס השקט והחשוך, ונחשף לעולם שלם ומופלא, עם בעלי חיים שטרם נראו קודם לכן, כמו תולעים, חלזונות וחיידקים שאינם מסתמכים בכלל על אור השמש. מדובר בעולם חדש לגמרי שלא ידענו על קיומו, בעומק של כ-2,500 מטרים.
מבזק החדשות הטובות מתפרסם בימים ראשון, שלישי וחמישי