פרופ' אדם לפסטיין, מנהל בית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית בירושלים, תקבל היום (ו') לשורות האקדמיה הבריטית. פרופ' לפסטיין הוא אחד מ-86 חוקרים בכירים שצורפו היום לאקדמיה בבריטניה.
1 צפייה בגלריה
פרופ' אדם לפסטיין, האוניברסיטה העברית
פרופ' אדם לפסטיין, האוניברסיטה העברית
פרופ' אדם לפסטיין, האוניברסיטה העברית
(צילום: רוויטל גולדברג)
באוניברסיטה העברית ציינו כי זו ההכרה הגבוהה ביותר הניתנת על ידי הקהילה האקדמית בממלכה, והיא ניתנה לפרופ' לפסטיין בשל תרומתו יוצאת הדופן.
עיקר מחקרו של פרופ' לפסטיין מתמקד בתחום הפדגוגיה והשיח ויחסי גומלין בכיתות לימוד, למידה של מורים ושינוי חינוכי, תוך דגש על חיזוק יחסי הגומלין בין מחקר מדעי לבין עשייה חינוכית פרופסיונאלית.
בעבודתו, פרופ' לפסטיין בוחן כיצד ניתן לקיים מחקרים שהם גם משמעותיים וקפדניים מבחינה מדעית וגם מקנים ערך מעשי לעבודת אנשי החינוך. מחקרו החדשני לאורך השנים קידם בצורה משמעותית את ההבנה של תהליכי הלמידה וההוראה בכיתה ובו זמנית חיזק את מקצוע ההוראה והלמידה המקצועית של מורים. כתוצאה מכך, אומרים באוניברסיטה העברית, ההישגים החינוכיים השתפרו והזדמנויות חדשות נפתחו לתלמידים רבים.
פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית, בירך את פרופ' לפסטיין, ואמר כי: "מדובר במינוי שמבטא את מחויבותה של האוניברסיטה העברית למצוינות מחקרית באקדמיה, תוך קידום הידע במדעי הרוח והחברה. אנו בטוחים שתרומתו של פרופ' לפסטיין לאקדמיה הבריטית תהווה המשך לשיתופי הפעולה המצויינים שהאוניברסיטה מקדמת בבריטניה, כמו גם ברחבי העולם".
האקדמיה הבריטית הינה האקדמיה הלאומית למדעי הרוח ומדעי החברה של הממלכה המאוחדת. האקדמיה פועלת בחזית המחקר בתחום מדעי הרוח ומדעי החברה, לטובת יצירת עולם טוב יותר. האקדמיה משקיעה בחוקרים ופרויקטים מבטיחים, הן בבריטניה והן מחוצה לה, במטרה להביא לתשומת הלב והשיח הציבורי חשיבה חדשה ופורצת דרך. האקדמיה מקיימת דיאלוגים בין גופי ממשלה, חברה אזרחית ועסקית ואקדמיה על מנת להביא לעיצובה של מדיניות ציבורית טובה לכולם.