אחרי הנחיתה המוצלחת על הירח בחודש שעבר, הודו ממשיכה במרץ בתוכנית החלל שלה - והפעם עם יעד אחר: סוכנות החלל של הודו שיגרה הבוקר (שבת) את משימת אדיטייה L1 לחקר השמש. בסוכנות החלל ההודית אמרו כי שלבי השיגור הראשונים, כולל היפרדות החללית מהשלב הראשון של המשגר עברו בהצלחה. החללית אינה צפויה להתקרב אל השמש, אלא היא אמורה לחקור אותה מנקודת L1, הנמצאת כ-1.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ.

החללית שוגרה מבסיס החלל שריהריקוטה (Sriharikota) בחופה המזרחי של הודו, משם יצאה ב-14 ביולי החללית שנחתה בחודש שעבר על הירח.
אדיטייה (שמש בהינדית) היא החללית הראשונה של הודו, ששוגרה על מנת לחקור השמש. המטרה של סוכנות החלל ההודית היא לחקור רוחות שמש, שעלולות לגרום להפרעות על פני כדור הארץ ונחשבות בדרך כלל כזוהר הקוטב. בהודו אמרו כי לטווח ארוך יותר, נתונים מהמשימה יכולים לסייע להבין בצורה טובה יותר את השפעת השמש על דפוסי האקלים בכדור הארץ.
2 צפייה בגלריה
החללית כמה שניות אחרי השיגור
החללית כמה שניות אחרי השיגור
החללית כמה שניות אחרי השיגור
(צילום: סוכנות החלל ההודית)
2 צפייה בגלריה
הסבר על מסלול החללית, עד להגעתה לנקודה L1
הסבר על מסלול החללית, עד להגעתה לנקודה L1
הסבר על מסלול החללית, עד להגעתה לנקודה L1
(איור: סוכנות החלל ההודית)
בניגוד לחלליות של סוכנות החלל האמריקנית והאירופית, שהגיעו למרחק של כ-75 מיליון ק"מ מהשמש, החללית ההודית תישאר "בקרבת" כדור הארץ. החללית צפויה להישאר באחת מנקודות לגראנז'. מדובר בנקודת לגראנז' L1 שבין הארץ והשמש, הנמצאת במרחק של כ-1.5 מיליון קילומטרים מכדור הארץ. נקודה זו משמשת נקודת תצפית נוחה בשמש, שכן השמש שם לעולם אינה מוסתרת על ידי כדור הארץ או על ידי הירח.
כמו המשימה לירח, גם עלות המשימה הנוכחית היא נמוכה, לעומת משימות דומות של סוכנויות חלל אחרות. בשנת 2019 אישרה ממשלת הודו סכום של כ-46 מיליון דולר עבור המשימה לחקר השמש. עם זאת, סוכנות החלל ההודית לא נתנה עתה עדכון רשמי לגבי העלויות. למשימת צ'נדריאן-3, שהפכה לחללית הראשונה שנוחתת בהצלחה על הקוטב הדרומי של הירח, התקציב היה כ-75 מיליון דולר. הודו גם הפכה למדינה הרביעית בעולם - אחרי ברית המועצות, ארצות הברית וסין - שמצליחה להנחית בהצלחה חללית על אדמת הירח.