האייס קנודל בשטפן

חובבי מתוקים אדוקים, ומי שביקר באוסטריה לפחות פעם אחת, מכירים את הקנודל (knodel) - הכופתה המסורתית שפרצה את גבולות וינה והפכה לאחד הקינוחים האהובים של הקונדיטוריה האוסטרית. במהלך חודש ספטמבר, תושק בבייקרי-גלסרי האוסטרי, שטפן, גרסה הומאז' קייצית של אייס קנודל- כופתאות גלידה במלאכת יד, ממולאות ומצופות בשלל טעמים. וכן, זה בהחלט נשמע כמו הגרסה הקייצית לכופתה האוסטרית האהובה.
6 צפייה בגלריה
שטרפן גלידות
שטרפן גלידות
(צילום: יח"צ)
השף גלסייר, שטפן מאכר, בעצם מכין מעין כיפה עגולה של גלידה, ממולאת ומצופה במגוון טעמים. התוצאה היא סדרה של כדורי גלידת סמפירדו וניל, ממולאים בקונפיטורה או בקרם עשיר ומצופים בתערובת קראנצ'ית כמו אגוזים או פרג. יהיה אייס מרלין קנודל - המנה המסורתית של אוסטריה, ליבה של מחית משמש מתקתקה עם שכבה של סמפרדו שנטלי וניל ציפוי של שכבה דקה של אגוזי לוז קראנצ'יים; הימבר קנודל - ליבה של פטל, סמפרדו שנטלי וניל אמיתי בציפוי דקיק של פרג טרי; מוצארט קנודל - מחית שקדים (אמרטו) במרכז עם סמפרדו שנטלי וניל וציפוי שוקולד מתפצח; אייס פיסטוק קנודל - פרפה פיסטוק שכבת סמיפרדו וניל וציפוי שוקולד לבן.
מאכר גדל בוינה, ועלה לישראל בעקבות האהבה. הגלידרייה שלו היא גלידריית בוטיק עם נשמה, וככזאת אפשר למצוא בה יציאות לא שיגרתיות. מי שבא במיוחד עם אוטו יכול להחנות בחניון שוק בצלאל או בחניון דיזנגוף סנטר.
מחיר: 28 שקל ליחידה
טשרניחובסקי 21 תל אביב, ראשון-חמישי 22:00-12:00, שישי 22:00-10:00, שבת 22:00-10:00

קינוח סאנדיי בביסקוטי

סאנדיי הוא קינוח מושחת במיוחד, אבל כזה שתמיד בא בטוב. ברשת הקונדיטוריית ביסקוטי השיקו עכשיו סדרת קינוחי סאנדיי צוננים שמוגשים רק בסניפים של הקונדיטוריה. הסאנדיי היא בהגדרה גלידה אמריקאית סמיכה וקרירה, שעליה שמים כל מיני טופינגס.
6 צפייה בגלריה
גלידות ביסקוטי
גלידות ביסקוטי
(צילום: בועז לביא)
בגרסה של ביסקוויטי הם קיבלו טוויסטים כמו במבה עם קראמבל במבה ורוטב חמאת בוטנים; פבלובה עם פירות יער ומרנג פטל; קוביות בראוניז בציפוי שוקולד קריספי; וגם - סינבון על מאפה קינמון - ובהצלחה לחובבי הז'אנר.
מחיר: 28-33
הירקון 67 א"ת בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז פתח-תקווה; מתחם פיאנו - נתניה

גלידה על מקל בצורת חתול בפייסטרי בוקס

נכון שאחרי חנות הוופלים שמגישה וופלים בצורת אברי מין הכל קטן עלינו, אבל אז פגשנו גלידה על מקל בצורת חתול, ונמסנו. מאצ'ה, וואסבי, מנטה שוקולד, למון גראס וגלידת הל, הם רק חלק מהטעמים של לקקני הגלידה החדשים בפייסטרי בוקס, והגלידות מגיעות בצורות של כפות חתול או פרצוף של חתול.
6 צפייה בגלריה
גלידות פייסטרי בוקס
גלידות פייסטרי בוקס
(צילום: יעקב בלומנטל)
יש שם גם גלידת וניל בצבע כחול פסטל; גלידות תות בציפוי שוקולד; קרמבו גלידת מרשמלו וקרמבו מאצ'ה קפוא.
מחיר: 18-15 שקלים
ריב"ל 7 תל אביב

גלידת אגוזים טבעונית בסציליאנית

אחרי גלידת קראנץ' פיסטוק שהתחילו להגיש בסניפים של רשת הסצילאנית, החילו להגיש שם גלידת אגוזים טבעונית, שהיא באמת יציאה טובה לכל הטבעונים. עוד מהטעמים החדשים שם זה רום צימוקים, ערמונים, קרמל מלוח עם בייגלה ברוטב שוקולד וסורבה אסאי.
6 צפייה בגלריה
גלידריה סיציליאנית
גלידריה סיציליאנית
(צילום: יח"צ)
אבל אם כבר הגעתם עד לשם, תציצו בהצעות שמגיעות מכיוון מחלקת הקונדיטוריה של הגלידרייה, שם יש קולקציות מתוקים הכוללת עוגות יום הולדת משוקולד שממולאות גנאש (34 שקלים לגודל זוגי, 155 שקלים לקוטר 20), עוגת גבינה עם קראמבל לוטוס, קונפיטורת תותים, קרם ניל וקריספי פטל (38 שקלים), ופל בלגי, קומבינציות קוקילידה בהרכבה עצמית, פחזניית סנט אונורה גדולה במילוי טופי קרמל מתוק-מריר (38 שקלים) וטארט לימון ופיסטוק סציליאני (34 שקלים).
מחיר: 60 שקלים לחצי קילוגרם, 102 שקלים לקילוגרם.
אבן גבירול 63 תל אביב; ארי שנקר 14 הרצליה; העצמאות 65 פתח תקווה; ראשון לציון

סורבה תפוחים וג'ינג'ר באייססלון

אייססלון היא קונדיטוריית גלידה ובשונה מגלידריה רגילה, הניצוח הקולינרי נעשה על ידי קונדיטורית גלידות, מה שקרוי בגרמנית Eiskonditorin, ולכן שמו של המקום Eissalon - "סלון גלידה". אדוה ברק ליאני, הקונדיטורית גלידה של המקום, מייצרת גלידה ללא מייצבים ומתחלבים מפירות טריים ועונתיים.
6 צפייה בגלריה
איססלון גלידה
איססלון גלידה
(צילום: יח"צ)
לצד טעמים קלאסיים כמו שוקולד, וניל או תות, תוכלו למצוא גלידות בטעמים אקזוטיים ומקוריים שמיוצרים כל יום על פי החזון של ברק ליאני, כמו סורבה תות אגס, סורבה תפוח ג'ינג'ר, גלידת יוגורט פטל, שטרודל תפוחים, חמאת בוטנים ותות ואפילו לבנה זעתר וקרוטונים, והכל מפירות גולמיים שנטחנים במקום. אם לא תכננתם להגיע בקרוב לחיפה, תשמחו ודאי לשמוע שיש משלוחים לכל הארץ.
מחיר: 8 שקלים לכדור ראשון, 7 שקלים לכל כדור נוסף; גלידה במשקל: 25-28 שקלים ל-300 מ"ל; 38-44 שקלים ל-500 מ"ל
אוסקר שינדלר 7 קומה 4 חיפה

גלידה אלכוהולית למבוגרים בלבד

לכל מי שסובל מהקיץ הזה ועבר את גיל 18, ובעיקר הורים של ילדים שחוזרים סוף סוף למסגרות, הנה הברייק המתוק הכי כיפי שיש. הכירו את וויזארדס' - מותג גלידות במיתוג עצמאי כחול לבן עם טעמים קיציים בשילוב משקאות אלכוהוליים. גם מצנן, גם טעים בטירוף, במרקם קרמי שיוצא רך מהמקפיא והתוספת המגניבה היא שגם אפשר על הדרך לתפוס איתו קצת ראש.
הגלידות טריות, מבוססות שמנת או סורבה, נרקחות מדי יום במפעל המשפחתי, בשילוב של חומרי גלם מובחרים ומשולבות עם קמפארי, וודקה, טקילה, מרטיני, וויסקי ועוד באיכות הגבוהה ביותר. הבעיה – זה כל כך טעים שפשוט אי אפשר להפסיק.
6 צפייה בגלריה
וויזארדס גלידות
וויזארדס גלידות
(צילום: אפיק גבאי)
בין הטעמים תמצאו גלידות שמנת של אספרסו מרטיני, וניל וודקה ודובדבני אמרנה, קרמל, טקילה ובוטנים, גלידות סורבה כמו דאקירי תותים, ליצ'י, ג׳ין ונענע, מרגריטת קוקוס, סנגרית מנגו, סורבה אננס וקוקוס, תפוז אדום ואפרול שפריץ (48 שקלים). ויש גם גלידות ללא אלכוהול למקרה שהילדים מקנאים: בננות ושוקולד צ'יפס, וניל עוגיות, עוגת גבינה עם פירורים ועוד (38 שקלים). להשיג לרכוש בפיינטים משפחתיים של 550 מ"ל ולמתלבטים יש גם מארז טעימות של 10 אריזות אישיות.
אריה שנקר 13 פתח תקווה ובמשלוחים דרך אתר החברה