אחרי 40 שנות נישואים בני הזוג סנייה (58) ומחמוד (63) מחמוד, עוזרת גננת ועובד מועצה מפקיעין, צברו חוויות משותפות רבות, אבל הם לא חשבו שיום אחד ישהו זה לצד זו במחלקת טיפול נמרץ, אחרי שני ניתוחי לב מורכבים.
סנייה היא מטופלת ותיקה בבילינסון. פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבית החולים: "בעקבות כשל בלב, השתלנו לסנייה לב מלאכותי לפני 13 שנה. במשך השנים התפתחו אצלה קרישים בלב ובשנה האחרונה החלו הפרעות קצב קשות והיא הייתה מאושפזת במשך תשעה חודשים, ממתינה להשתלה".
3 צפייה בגלריה
 הזוג מחמוד
 הזוג מחמוד
הזוג מחמוד. מצאו את עצמם חולקים חדר בטיפול נמרץ
(צילום: דוברות בילינסון)
לחתימה על כרטיס אדי – לחצו כאן
לפני כשבוע הגיעה ההודעה המיוחלת – נמצאה תורמת בבית החולים רמב"ם. "הייתה התאמה בממדים ובסוג הדם - שני קריטריונים חשובים, אם כי גילה של התורמת היה מבוגר יחסית. בזכות העובדה שהלב נמצא תקין לגמרי, הבנו שאפשר לעשות את המהלך הזה".
ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב וד"ר בן בן אברהם, מנהל השירות לאי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי במערך לקרדיולוגיה בבילינסון, הם שבישרו לסנייה על תרומת הלב האצילית של משפחתה של עמית זהבי ז"ל. זהבי נמצאה לפני כשבועיים בצד הדרך לאחר שנפלה מאופניה. היא הובהלה במצב אנוש לבית החולים רמב"ם ושם נפטרה בעקבות התאונה.
3 צפייה בגלריה
עמית זהבי ז"ל, תרומת לב
עמית זהבי ז"ל, תרומת לב
עמית זהבי ז"ל. נמצאה בצד הדרך לאחר שנפלה מאופניה
(צילום: באדיבות המשפחה)
עוד בנושא:

הבעל הגיע עם אירוע לבבי

ההשתלה, שנערכה על ידי פרופ' ערבות וד"ר ויקטור רובצ'בסקי, סגן מנהל המערך לניתוחי לב וחזה, הייתה מורכבת במיוחד. "היה צורך להוציא את החלקים של הלב המלאכותי שנשארו. ההשתלה הצליחה, וההתאוששות עברה גם היא באופן חלק וללא זיהומים".
אבל דווקא אז, כשבני המשפחה היו יכולים לנשום לרווחה ולצפות לשחרורה המיוחל של סנייה לביתה, הגיע לבילינסון אב המשפחה מחמוד אחרי אירוע לבבי, והופנה מיד לניתוח מעקפים. ואת הניתוח ביצע פרופ' ירון ברק, מנהל היחידה להשתלות בית החזה.
סנייה ומחמוד מצאו את עצמם חולקים חדר בטיפול נמרץ בבילינסון, לאחר שעברו את ניתוחי הלב מצילי החיים בהפרש של כמה ימים. "זה באמת נדיר שקורה דבר כזה", מציין פרופ' ערבות, "היו לנו בעבר אחים שעברו באותו זמן פרוצדורות לבביות אבל זוג ובכזו סמיכות - זה לא משהו שקרה עדיין".
3 צפייה בגלריה
 מירי אבוחצירה, פרופ' דן ערבות, פרופ' ירון ברק וד"ר טוביה בן גל, עם הזוג מחמוד
 מירי אבוחצירה, פרופ' דן ערבות, פרופ' ירון ברק וד"ר טוביה בן גל, עם הזוג מחמוד
מימין: מירי אבוחצירה, פרופ' דן ערבות, פרופ' ירון ברק וד"ר טוביה בן גל, עם בני הזוג מחמוד
(צילום: דוברות בילינסון)
סנייה עברה למחלקה, מתאוששת בצורה טובה ובימים הקרובים תשוחרר לביתה. בריאיון ל-ynet היא מספרת: "סבלתי מאי ספיקת לב והייתי בסכנת חיים ממשית. אני כבר תשעה חודשים לא בבית ואנחנו מצפים לנכד ראשון בהתרגשות. חיכיתי שנה לתרומת לב ואני מודה למשפחה שתרמה לי ועשתה מעשה כל כך אצילי. אחרי תקופה ארוכה שבה הייתי רחוקה מהבית וממחמוד בעלי, אני חוזרת לשגרה. אנחנו תמיד ביחד כל השנים, אוהבים להיות בבית ומחכים שזה שוב יקרה". גם מחמוד עתיד להשתחרר לביתו במהלך השבוע.
מירי אבוחצירה, מתאמת השתלות לב וחזה בבילינסון, מוסיפה: "לסנייה ולי יש היכרות רבת שנים, שהחלה בניתוח השתלת הלב המלאכותי שלה. כמתאמת השתלות אני בקשר עם הרבה מאוד מועמדים להשתלה ואין ספק שסנייה, בעלה ומשפחתם נכנסו לי עמוק ללב, בעיקר בתקופת האשפוז הארוכה. כולנו התאהבנו בה והתרגשנו מאוד כשהגיעה ההודעה על תרומת הלב. הם עברו תקופה לא פשוטה ועכשיו אני מקווה שיחזרו להיות משפחה מאוחדת ושמחה, עם לבבות תקינים שיוכלו לתפקד לאורך זמן".