מתפללים לשלומם: תפילה בינלאומית לשלום החטופים והנעדרים ולשחרורם נערכה הערב (יום ד') מגג בניין Aish ברחבת הכותל המערבי , בנוכחות בני משפחותיהם ובהובלת הרב הראשי לישראל דוד לאו והרב הראשי לירושלים הרב שלמה עמאר. התפילה הועברה בשידור חי ל-20 מוקדים ברחבי העולם. בטקס השתתפו גם נציגי משפחות החטופים.
בתוך כך, רבנים ורבניות מכל קצוות הקשת פרסמו היום הצהרה משותפת הקוראת להחזרת למעלה מ-200 החטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס והביעו תמיכה במשפחותיהם. הרבנות הישראלית מבית מכון הרטמן והמדרשה באורנים, שיזמו את הקריאה, גייסו לשם כך יותר מ-50 רבנים ורבניות שהשתתפו בקריאה.
(תיעוד התפילה מרחבת הכותל המערבי)
בהצהרתם קראו הרבנים: "בימים קשים אלה, לצד היגון העצום והעמוק על אובדן חייהם של רבים כל כך ולצד סיפורי הגבורה מעוררי ההשתאות, ניבטים אלינו פניהם של הילדים והילדות, נשים צעירות, גברים צעירים, זקנות וזקנים, אימהות ואבות, שנחטפו בידי חמאס בני העוולה. אחינו בית ישראל החטופים והשבויים תובעים מאיתנו ומתחננים בפנינו לעזרה ולהצלה. הם נאחזים באמונה שלא ננוח ולא נשקוט עד שיינצלו, ובוטחים בנו – שנעשה הכול כדי שישובו.
"ימים אלה, הקשים מנשוא, מעמידים אותנו במבחן הערכים הנעלים ביותר של מורשת ישראל ובמבחן הברית היהודית-ישראלית. מסורת ישראל לכל אורך הדורות ציוותה על פדיון שבויים. בשולחן ערוך מביא רבי יוסף קארו את דברי הרמב"ם, שיצא מגדרו בנושא זה ומוסיף: 'כל רגע שמאחר לפדות השבויים היכן שאפשר להקדים – כאילו שופך דמים'. על החברה הישראלית להתאחד במאמץ לאומי להשבת החטופות והחטופים ובתמיכה משותפת של כולנו במשפחותיהם. על מדינת ישראל לעשות כל שביכולתה כדי להשיג מידע עליהם ועל מצבם, ולהבהיר לעולם כולו כי מגיעים להם כל סיוע הומניטרי והצלה". עוד קראו הרבנים תפילה לחיילי צה"ל.
בנוסף, בחמ"ל המשפחות בתל אביב, נפגשו נציגי המשפחות עם משלחת רבנים גדולה מארה"ב. "אנחנו מבקשים את עזרתכם לעודד מודעות גדולה יותר בעולם, בקהילות היהודיות בחו"ל", ביקשו המשפחות, "כל רגע קריטי, כל דקה גורלית. ככל שעובר הזמן, תשומת ליבם של אנשים בעולם הולכת למקומות אחרים".
1 צפייה בגלריה
משלחת הרבנים למען החטופים
משלחת הרבנים למען החטופים
משלחת הרבנים למען החטופים
(צילום: עקיבא שיינברגר)
"פגשנו הרבה אנשים, אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו פוגשים רבנים, וזה מחזק אותנו", אמר אב של אחד החטופים. תמונותיהם של החטופים עמדו ברקע כל העת, בחמ"ל המשפחות.
"באנו לכאן להביע אמפתיה והזדהות ולהיות שותפים במצוות פדיון שבויים", אמרו הרבנים לנציגי המשפחות הכאובות.
על חברי המשלחת נמנו רבנים ושלוחי חב"ד מכל רחבי ארה"ב. בין היתר, הגיעו רבנים מפלורידה, ניו ג'רזי, טקסס, קליפורניה, ניו אורלינס, אילינוי, איווה, קנדה, לונג איילנד, אריזונה, ואוסטרליה. את המסע הרבני הוביל מערך החירום של חב"ד בישראל, שלא מסתפק רק בסיוע הומניטרי לחיילים ולמשפחות הנפגעים והנרצחים במסגרת מערך חירום שהקים, אלא יוזם גם ביקורים של מנהיגי קהילות מהעולם.
פורסם לראשונה: 18:07, 25.10.23