המשטרה בקנדה עצרה בסוף השבוע 11 אזרחים קנדים, בהם מרצה בכירה בשם ד"ר נישה טומי מאוניברסיטת טורונטו ופרופסור מאוניברסיטת יורק בשם לסלי ווד, בחשד שהשחיתו חלונות ראווה של רשת הספרים והמוזיקה Indigo בקנדה. החשודים ייקנסו כל אחד ב-5,000 דולר והם יועמדו לדין בחודש ינואר.
הרשת נמצאת בבעלות אשת העסקים היהודייה ה'תר רייסמן, אשר ידועה בתמיכתה הארוכה בישראל. היא אף הקימה בעבר את קרן "הישג" התומכת בחיילים בודדים. מאז פרוץ המלחמה רייסמן פעילה מאוד בנושא גיוס תרומות והעבירה משאבים לטובת העוטף וחיילי צה"ל וכן ציוד לבתי חולים.
2 צפייה בגלריה
חלונות ראווה שהושחתו בקנדה
חלונות ראווה שהושחתו בקנדה
חלונות ראווה שהושחתו בקנדה
(צילום: דרה רונן)
חקירת המשטרה החלה לאחר שבשבוע שעבר ריססו תומכי BDS את החנויות בבעלותה בטורונטו בצבע אדום והודבקו מודעות שלפיהן היא תומכת ב"רצח עם".
מפקד משטרת טורונטו אמר לתקשורת בקנדה כי נרשמה בעיר עלייה חדה במספר התקריות האנטישמיות ופשעי שנאה בכלל מאז תחילת המלחמה בעזה: "זאת מגמה שמעוררת סימני אזהרה חמורים בעיר. אנחנו מחויבים לספק משאבים כדי להיאבק בזה". גם במונטריאול נרשמה שורה של תקריות, בהן ירי על בית כנסת וגרפיטי של צלבי קרס.

הקהילה בקנדה גייסה 126 מיליון דולר עבור ישראל

בתוך כך, משלחת של בכירים ביהדות קנדה, הכוללת את ראשי הפדרציות היהודיות וחברי פרלמנט קנדים, סיכמה היום את ביקורה בישראל לאחר שמיעת העדויות של מפוני העוטף והצפון ופגישות עם בכירי ממשל בישראל. מטרת המשלחת הייתה להביע מסר של תמיכה חד-משמעית בישראל מיהדות קנדה, להיחשף ממקור ראשון לזוועות חמאס, לקדם הסברה פרו-ישראלית בקנדה, וללמוד את צרכיהם של מפוני העוטף והצפון כדי לחזק ולמקד את הפעילות הפילנתרופית עבורם מצד יהדות קנדה.
2 צפייה בגלריה
המשלחת מקנדה סייעה באריזת מזון לחיילים ונזקקים
המשלחת מקנדה סייעה באריזת מזון לחיילים ונזקקים
המשלחת מקנדה סייעה באריזת מזון לחיילים ולנזקקים
(צילום: ברונו שרביט)
עם פרוץ המלחמה, גייסה הקהילה היהודית דרך מגבית קנדה בישראל סכום כספי שעומד על כ-126 מיליון דולר קנדי, כחצי מיליארד שקלים, שיוקדשו לסיוע המיידי למפונים ולשיקום היישובים לאחר תום המלחמה. נוסף על כך נערכו מפגני תמיכה בישראל בכלל הערים המרכזיות בקנדה כגון טורונטו, מונטריאול, ונקובר ואוטווה. קהילות קנדה מקיימות קשר ארוך שנים עם ארגונים אזרחיים במדינת ישראל כולה, ובפרט עיריית שדרות שמלווה כבר שנים רבות בידי פדרציית טורונטו שתמכה בפרויקטים בשווי מיליונים בעיר.