ועידת רבני אירופה שלחה מכתב בהול, בחתימת 40 הרבנים הראשיים ביבשת, לשרי הפנים במדינות החברות באיחוד האירופי, שבו הם דורשים להגביר את האבטחה סביב הקהילות היהודיות ולנקוט יד קשה נגד תומכי חמאס. הרבנים דורשים פירוק ארגונים התומכים בטרור ואי הענקה של אזרחות לכל אדם המביע תמיכה פומבית בפשעי חמאס.
2 צפייה בגלריה
מגו דוד צויר על קיר בניין בפריז
מגו דוד צויר על קיר בניין בפריז
סימון בתי יהודים בפריז
(צילום: Geoffroy Van Der Hasselt / AFP)
במכתב לשרי הפנים במדינות האיחוד האירופי, מסבירים בוועידת רבני אירופה: "יהודי אירופה חזרו להיות שוב המטרה העיקרית לפשעי שנאה ולמתקפות טרור. בשבועות האחרונים נאלצו הקהילות היהודיות ברחבי האיחוד האירופי להתמודד עם איומים על חייהן, התקפות על בתי כנסת, עסקים ואף ניסיונות לרצח. זוהי תזכורת כואבת לשעות האפלות ביותר בתולדות יבשת אירופה".
2 צפייה בגלריה
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
פולין ורשה הפגנה שלט אנטישמי של סטודנטית מ נורבגיה חרבות ברזל
שלט אנטישמי במהלך הפגנה בפולין נגד ישראל
עוד נכתב כי "באירופה של היום, יהודים לא צריכים לחשוש מלשלוח את ילדיהם לבית הספר או לחבוש כיפה בפומבי. אנו דורשים מכם לטפל במלוא חומרת הדין בכל התבטאות או מתקפה על רקע אנטישמי. עליכם להבטיח את ביטחונם של הקהילות היהודיות ומוסדותיהן ולהוקיע כל אדם או ארגון המהלל את הפשעים הנתעבים של חמאס. אסור שאלו ימצאו בית באיחוד האירופי. תפקידנו כועידת רבני אירופה הוא להבטיח את שלומם וזכויותיהם של יהודי אירופה. תפקידכם הוא לדאוג שהחיים היהודיים באירופה ימשיכו לשגשג, לצד הגנה על הערכים האירופיים של שלום, חופש ודמוקרטיה".
נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט, הוסיף כי "חיי היהודים בסכנה. הגבירו את האבטחה סביב הקהילות היהודיות. תוקיעו ותענישו כל אדם וארגון התומכים בפשעים הנתעבים של חמאס".