ביום שישי הקרוב, בשעת בוקר, יתכנסו אלפי רבנים ושליחי חב"ד מלמעלה ממאה מדינות ברחבי העולם, ויישאו תפילה משותפת להשבתם של החטופים. במהלך ימי הכינוס, ידונו הרבנים באנטישמיות הגואה ובדרכי ההתמודדות, לצד אפשרות של פיתוח הקהילות.
הערב (ד') ייפתח בניו יורק כינוס השלוחים העולמי של חב"ד, תחת אבטחה כבדה של המשטרה. בכינוס צפויים להשתתף, כאמור, אלפי רבני קהילות ושלוחי חב"ד מרחבי העולם. בשבועות האחרונים ערך ועד הכינוס דיונים ביטחוניים עם נציגי משטרת ניו יורק, במטרה לוודא אבטחה מקסימלית.
2 צפייה בגלריה
כנס חב"ד בעבר
כנס חב"ד בעבר
כנס חב"ד בעבר
(צילום ארכיון: AP)
בעקבות המצב והרמת הראש של האנטישמים, חלק ניכר מדיוני הכינוס יעסקו במצב החדש ובדרכי ההתמודדות איתו. חלק מהמושבים יעסקו בהרחבת הקהילות – בעקבות פניות רבות מיהודים להצטרף לפעילות הקהילות, לנוכח הרדיפה האנטישמית.
"המלחמה אומנם מתרחשת בישראל, אולם כלל הקהילות היהודיות בעולם מתמודדות עם המצב הקשה", אומר יו"ר הכינוס, הרב משה קוטלרסקי, "בעת הזו, לרבני הקהילות ולשלוחים תפקיד חשוב וחיוני להרגעת יהודי הקהילות ולהגברת המורל, האמונה והביטחון. בכינוס השנה, נחזק ונתחזק, האחד עם רעהו, במטרה לקבל גם כלים וגם כוחות, להמשיך ולפעול למען יהודי העולם".
רגע השיא של הכינוס יהיה ביום שישי בבוקר, בתפילה משותפת של אלפי הרבנים, על קברו של הרבי מלובביץ' בקווינס. במעמד התפילה, יתפללו הרבנים להשבתם של החטופים מעזה, להצלחתם של כוחות הביטחון במיגור הטרור הרצחני ולרפואת הפצועים הרבים.
2 צפייה בגלריה
משפחת פרידמן במרכז חב"ד העולמי – 770, בשכונת קראון הייטס בברוקלין
משפחת פרידמן במרכז חב"ד העולמי – 770, בשכונת קראון הייטס בברוקלין
מרכז חב"ד העולמי בניו יורק
לצד התפילה המיוחדת, פועלים רבני הקהילות ונציגי חב"ד ברחבי העולם במאמצי הסברה בקהילות, להעלאת המודעות לנושא החטופים, בין באמצעות מפגשים עם בכירים מקומיים ובין באמצעות עצרות תפילה והסברה, וכן הרחבת מערך שיעורי התורה והפעילות.
ביום ראשון בצהריים, שעון ניו יורק, יתכנסו הרבנים למעמד ההוקרה השנתי, ובעיצומו יתחברו מרחוק לכינוס מקביל שייערך בישראל על ידי צעירי חב"ד, עבור רבים מהשליחים שנשארו בארץ בשל המצב הביטחוני.
פורסם לראשונה: 13:35, 08.11.23