הלימודים בתיכונים ובחטיבות הביניים הסתיימו רק השבוע, וכבר עתה מתחדשים האיומים לקראת 1 בספטמבר: יו"ר ארגון המורים רז ארז הודיע היום (רביעי) כי שנת הלימודים הבאה (תשפ"ד) בבתי הספר העל-יסודיים לא תיפתח אם לא ייחתם הסכם קיבוצי. במסיבת עיתונאים בנושא המאבק על שכר המורים אמר ארז כי משרד האוצר מוכן לתת תוספת של 1.3 מיליארד שקל, אך הארגון דורש מיליארד שקלים נוספים.
"שנת הלימודים הבאה בסימן שאלה בולט", אמר. "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בפברואר 2022 ומאז אנחנו מנהלים מו"מ תרבותי מול משרד החינוך, האוצר והשלטון המקומי על הסכם קיבוצי חדש. זה מנוצל לרעה על ידי המעסיקים, במיוחד על ידי משרד החינוך והאוצר, שמשכו את המו"מ בצורה מחפירה. קיבלנו הצעה מבזה שמשפילה את המורים העל יסודיים. מדובר על תוספת שכר שפחותה משני אחוזים לשנה, ובתשלומים. המורים הוותיקים, שהם עמוד השדרה של המערכת, אמורים לקבל תוספת שכר של 300 שקל ברוטו לשנה. שזה לא מספיק אפילו לארוחה זוגית במסעדה".
מאות אלפי תלמידי תיכונים וחטיבות ביניים יצאו השבוע אל חופשת הקיץ תחת עיצומי המורים, שבגינם לא קיבלו תעודות וחלקם לא זכו למסיבות סיום. לדברי ארז, ארגון המורים דורש שעובד בעל תואר שני יתחיל לעבוד בשכר הממוצע במשק, אך האוצר התנגד: "במשרד האוצר אומרים שלהסתדרות הכללית, לארנון בר דוד וליפה בן דוד נתנו הרבה פחות, וגם אם מגיע לנו - הם יבקשו גם".
ארז תקף את שר החינןך יואב קיש על כך צווי מניעה שהוצאו למורים: "כשסוגרים כבישים סובלים, כשרופאים שובתים - מישהו סובל. זאת מהות המאבק, והדבר הזה נמנע מאיתנו בכח על ידי משרד החינוך כי קיש רץ להוציא לנו צווי מניעה. הוא אומר 'לא על גבו של התלמיד'. אז על גבו של מי? זו מהות השביתה, הוא לא מבין את הא'-ב' הדמוקרטי כשעובדים נאבקים על שכרם.
"החלטנו שלא נפתח את שנת הלימודים הקרובה אם לא נגיע להסכם לימודים חתום. לפחות שידברו איתנו. שבועיים וחצי-שלושה שאין ישיבות מו"מ. צריך לדווח לבית המשפט איך התקדמנו, אבל לא מתקדמים ולא נותרה לנו שום ברירה. אנחנו אומרים את זה חודשיים מראש: לא נפתח את שנת הלימודים. זה צריך להדאיג את שר החינוך ואת ראש הממשלה".